Cildiniz 10 Adımda Gençlik ve Işıltı Kazansın!

Cilt sağlığı fiziksel görünüm itibariyle büyük bir önem taşır. Bakım denilince akla gelen ilk şey pahalı bakım ürünleri oluyor.

25 Ağustos 2021 16:22 Kadın Kişisel Bakım
Cildiniz 10 Adımda Gençlik ve Işıltı Kazansın!

Ancak bakım ürünleri cilt sağlığını korumak için tek başına yeterli bir çözüm değildir. Bazı olumsuz durumlar cildin gençlik ve ışıltısı kimi zaman kayboluyor ve cildin soluk, cansız bir görünüme ulaşmasına neden olabiliyor. Böylece cilt erken çöker ve elastikiyetini de kaybeder.

2d9ff501-88e2-45d1-a7a7-4d7fdf281925-20200509071444.jpg

Cilde Hasar Veren Nedenler

Beslenmenin Düzensiz ve Yetersiz Olması

Beslenme şeklinin cilt sağlığı üzerinde inanılmaz bir etkisi vardır. Beslenmenin dengesiz ve yetersiz bir şekilde gerçekleştirilmesi, cildin ihtiyacı olan maddeleri almasına engel teşkil eder. Bu durumda cilt beslenemez ve solgun bir görünüm ve derin çizgiler ciltte belirir.

Su Tüketiminin Yetersiz Olması

Vücudun %75’i sudan meydana gelir. Bu ifadeden hareketle suyun insan sağlığı üzerinde inanılmaz etkileri olduğunu çıkarabilmek mümkün. Su cilt elastikiyetini ve nem miktarını düzenleyen bir numaralı gereksinimdir. Yetersiz su tüketimi neticesinde cilt sahip olduğu nemi kaybeder ve bunun sonucunda ciltte kuruluk meydana gelir. Bu durumda da cildin esnek yapısı bozularak erken yaşlanma da beraberinde gelir.

Yanlış ve Dengesiz Yağ Tüketimi

Tarih boyunca yağların cilt sağlığı üzerinde müthiş etkileri olduğu bilinen bir gerçek. Ancak bazı yağlar (Ayçiçek, margarin vb.) cilt sağlığını bozarak cildin ışıltısını kaybetmesine neden olur. Bunun yanında yağ her ne kadar iyi olursa olsun aşırı tüketim sonucunda cildin aşırı yağlı bir görünüm almasına neden olur.

Şeker ve Fast Food Gıdaların Tüketilmesi

Günümüzde en çok tüketilen gıdalardan biri olan işlenmiş gıdalar cildin bir numaralı düşmanıdır. Bunun nedeni bu tür gıdaları sindirmenin zor olmasıdır. İşlenmiş gıdaların sindirilememesi halinde bu gıdalar şeker olarak cilde yerleşir ve ciltte deformasyonların oluşmasına neden olur. Fast Food gıdalar ise istenmeyen serbest radikallerin ana kaynağıdır. Bu gıdalar ise cildin sağlığını koruyan hücrelerin deformasyona uğramasına neden olur. Her iki gıda türünün yarattığı deformasyonlar sonucunda cilt elastikiyetini kaybederek yaşlanma belirtileri belirir.

jenbhef3bem06cefxgse8w.jpg

Sağlıklı ve Işıltılı Bir Cilt İçin Neler Yapılmalı?

Cildin seyirlik değil de ömürlük bir şekilde sağlıklı bir görünüm alabilmesi için yapılacak şeyler oldukça basittir. Sağlıklı ve ışıltılı bir cilt için vereceğimiz 10 tüyo, cildinizin kalitesini artırabilir.

Sebze ve Meyve Tüketimini Eksik Etmeyin.

Sebze ve meyve çeşitleri hem işlenmiş gıdaların zararlı etkilerini önler hem de cildin sağlıkla ışıldamasına yardımcı olur. Özellikle yeşil yapraklı sebzeler kahvaltı sofralarında eksik edilmemesi gereken gıdalardan.

Su Tüketimi İhmal Edilmemeli.

Suyun cilt sağlığındaki önemi bilinen bir gerçek. Su tüketiminin günde en az iki litre olmasına dikkat edilmelidir. Su tüketiminin belirli aralıklarla gerçekleştirilmesi de ihmal edilmemelidir.

Yararlı Yağlar Tüketilmeli.

Zeytinyağı, fındık yağı, badem yağı gibi yağlar cildin ihtiyaç duyduğu nemi karşılamasına yardımcı olur. Bu yüzden yemek yapımı esnasında bu yağların kullanılması gerekir. Margarin, Ayçiçek vb. işlenmiş yağlardan uzak durulmalıdır.

Güneşe Karşı Önlem Alın.

Güneş ışınlarının sahip olduğu UVA ve UVB gibi zararlı ışınlar neticesinde cilt üzerinde kahverengi lekeler belirebilir. Bu lekelere karşı önlem almak için yüksek koruyucu bir güneş kremi uygulanmalıdır. Ayrıca güneşin yoğun olduğu saatlerde de dışarı çıkılmamalıdır.

Bitki Çayları Tüketin.

Bitki çayları, tıpkı sebze ve meyvelerde olduğu gibi cildin altındaki zararlı toksinlerin atılmasına yardımcı olur. Bu yüzden ara öğünlerde en az iki fincan bitki çayı tüketilebilir.

Sigara, Alkol ve Uyuşturucu Gibi Zararlı Alışkanlıklara Son Verin.

Uyuşturucu maddelerin kullanımı vücutta toksinlerin birikmesine ve cildin erken yaşlanmasına neden olur. Bu tür maddelerin kullanımına son verilmelidir.

Egzersiz Saatlerine Uyun.

Cilt yogası yaparak cildinizin daha elastik bir hale gelmesine yardımcı olabilirsiniz. Yoga ile cilt hem daha sıkı hem daha genç bir görünüm alır.

Stresten Uzak Durun.

Stresin varlığı cildin solmasına, ton eşitsizliklerine, lekeler, çizgilerin belirmesine neden olabilir. Stresten uzaklaşmak için çeşitli meditasyonlar yapılabilir.

saglik-guzellik-ve-cilt-bakimi-1170x700.jpg

Cilt Temizliğine Önem Gösterin.

Cildin düzenli bir şekilde temizlenmemesi sonucunda ciltte yağ ve kir birikimi meydana gelir. Böylece cilt nefes alamaz ve ciltte deformasyonlar baş gösterir. Bu nedenle günde iki kez cilt temizliği yapılmasına dikkat edilmelidir.

Makyajdan Uzak Durun.

Makyaj cildin gözenekleri tıkayarak oksijen geçişine engel olur. Bu nedenle imkan varsa makyaj yapılmamasına ya da organik içerikli makyaj malzemesi seçimlerinize dikkat edin.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler