Cambridge Diyeti Nedir? Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Cambridge diyeti, hızlı ve şiddetli bir kilo kaybı için tasarlanmış çok düşük kalorili bir diyet planıdır. Temelde günlük olarak özel hazırlanmış, çorba ve lapa tüketimini içeren bir diyettir.

29 Ekim 2021 23:53 Kadın Kişisel Bakım
Cambridge Diyeti Nedir? Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Cambridge diyeti, hızlı ve şiddetli bir kilo kaybı için tasarlanmış çok düşük kalorili bir diyet planıdır. Temelde günlük olarak özel hazırlanmış, çorba ve lapa tüketimini içeren bir diyettir. Diyet ilk olarak 1970 senesinde Cambridge Üniversitesi'nde Dr. Alan Howard tarafından geliştirilmiştir. Daha sonra diyet ticari bir ürün olarak ABD ve İngiltere'de sırasıyla 1980 ve 1984'te tanıtıldı. Günümüzde Cambridge diyeti, diyet yapan ile diyet danışmanı arasındaki bire bir ilişkiyi vurgulayan 1: 1 diyet adı verilen yeni bir adla yeniden tanıtıldı. Cambridge diyeti, vücudu ketozis adı verilen metabolik bir duruma sokan ketojenik diyete benzer şekilde çalışır. Yeterli karbonhidrat bazlı enerji kaynağına sahip olmadığından, vücut depolanan yağı yakmaya başlar ve bu da vücut ağırlığında hızlı bir azalmaya yol açar.

s-e15f4910048b4d60ed9c49ba44d5a12c7f8a7afc.jpg

Cambridge Diyetinin Faydaları

Diyet, anında ve şiddetli bir kilo kaybı sağlar. Tüketilen diyet ürünleri beslenme açısından dengeli olduğundan, diyeti yapan kişi vitaminler ve mineraller de dahil olmak üzere çok çeşitli önemli besinleri almaktadır. Cambridge diyetinin kilo verme, kilo koruma ve uzun vadeli sağlık yararları için güvenle kullanılabileceğini iddia eden bilimsel çalışmalar bulunmaktadır. Yapılan çalışmalar ve diyeti yapan kişilerin deneyimleri sonucunda bu diyeti yapan kişilerin kısa bir süre içerisinde 10-15 kilo verdiği gözlemlenmiştir. Cambridge diyeti ayrıca diyabet, prediyabet, osteoartrit, obstrüktif uyku apnesi, obezite ve kardiyovasküler rahatsızlıkların tedavisinde etkilidir. Bu diyet, uzun vadede zararlı olsa da kısa bir zaman içerisinde fazla kilo vermek için oldukça ideal bir diyettir.

Cambridge Diyetinin Zararları

Diyet yapan biri günde yalnızca 600 kalori veya daha azını yiyorsa, kas kütlesi kaybı gibi ciddi sonuçlardan kaçınmak için bir diyet uzmanı tarafından sürekli olarak değerlendirilmelidir. Cambridge diyetinin kabızlık, şişkinlik, mide bulantısı, ağız kokusu, soğukluk hissi, yorgunluk ve baş dönmesi gibi olası yan etkileri olduğunu belirten yayınlanmış kanıtlar vardır. Safra kesesi taşlarına da neden olabilir. Diyet çoğunlukla öğün değişimlerini içerdiğinden, sonunda bir diyet yapanın yemeğe olan özlemini artırabilir, bu da aşırı yeme ve kilo alımına yol açabilir.

the-cambridge-diet-for-weight-loss-1.jpg

Bu nedenle diyet, uzun süreli kilo kontrolü için çok etkili olmayabilir. Ayrıca yeme bozukluklarını da tetikleyebilir. Cambridge diyeti planlamasının son derece katı yapısı bir noktada moral bozucu olabilir ve diyet yapan bir kişi diyet kurallarını uzun süre sürdürmekte zorluk çekebilir. Uzmanlar ayrıca, ciddi bir kilo verme planına sahip kişilerin daha sonra kilo almaya daha yatkın olduklarını iddia etmektedir. Bu diyeti yapmadan önce mutlaka bir diyet uzmanına başvurulmalıdır.

haberay.com.tr

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.