Bu Gıdalar İle Saç Beyazlamasını Geciktirin!

Bu Gıdalar İle Saç Beyazlamasını Geciktirin!

İçerisinde bulunduğumuz dönemde güzellik algısı bir değişim içinde. Bugün hoş ve güzel gelen bir tarz, bir süre sonra güzel gelmeyebiliyor. Lakin bazı değişmeyen şeyler var o da saçların beyazlamasının vücudun güzelliğini kaybettirdiği düşüncesi.

Saçların beyazlamasını engellemek elbette mümkün değil, ancak yavaşlatmak bizim elimizde, mutfakta yer alan bazı besinlerin saçların beyazlamasını geciktirdiği tespit edildi. İşte o besinler…

-Mercimek

Hemen herkesin mutfağında yer alan ve sık sık tüketilen mercimek yüksek oranda B9 vitamini barındırmaktadır. Araştırmalar B9 vitaminin vücuttaki eksikliği saç beyazlamasına neden oluyor, bundan dolayı saçın doğal rengini koruyabilmesi için B9 vitaminin tüketilmesi gerekiyor. Mercimeğin B9 vitamini açısından son derece zengin olduğunu söylemiştik, mercimeğin yanında nohut da B9 vitamini açısından zengin bir besin kaynağı.

-Somon

Güçlü ve parlak saçlarla yakından ilişkili olan balık yağının saçların beyazlaşmasını geciktirdiği ifade ediliyor. Hormonların düzensizliklerinden dolayı saçların beyazladığını ifade eden araştırmacılar balık yağındaki selenyum mineralinin hormonları düzenlediği ve saçın doğal rengini korumasına katkı sağladığı belirtildi.

somon-baliklari-hakkinda-bilgi.jpg

-Miso

Türk mutfağı için yeni bir tat olan Miso, Japon mutfağının değişmez lezzetlerinden. Miso, Uzak Doğu’da koyu, parlak ve sağlıklı saçlarla yakından ilgili. Miso, soya fasulyesinin fermente edilmesi ile elde ediliyor. Sadece saç sağlığı için değil bağırsak sağlığı için de Miso sık sık önerilmektedir.

-Yosun

Japonya’da kadınların güzellik sırlarından bir tanesi Yosun. Genç bir cilde sahip olmak isteyenlere önerilen besinlerden bir tanesi. A vitamini, çinko, C vitamini ve beta-karoten barındıran deniz bitkileri sağlıklı ve doğal rengini korumuş saçlar için öneriliyor.

aman-dikkat-deniz-yosunu-yenir-mi-h1564912923-1222f8.png

-Ciğer

Yapılan araştırmalara göre saçların doğal rengini korumasında en ektili besin Ciğer. Herkes tarafından tüketilememesine karşın içerisinde bulunan yüksek miktardaki besin değeri saçların hem rengini korumasını sağlıyor hem de sağlığını korumasına yardımcı oluyor.