İskoçyalı bilim insanları uzun yaşamın sırrını buldu

İskoçya’da bilim insanları, insan ömrünü uzatabilecek kan hücreleriyle ilgili olarak yeni bir çalışmaya imza attı. Söz konusu çalışmada, kanda bulunan iki protein çeşidinin seviyesinin düşürülmesi halinde ömrün biraz daha uzun olabileceğini ifade etti.

29 Ocak 2022 22:45 Dünya
İskoçyalı bilim insanları uzun yaşamın sırrını buldu

İskoçya’nın saygın üniversitesi olan Edinburgh’ta önemli bir araştırmaya imza atıldı. Bir kişinin kanında bulunan iki protein türünün, bireyim yaşamı oyunca daha kötü sağlığa sahip olmasına ve daha kısa yaşamasına sebep olabileceğini ortaya çıkarttı.

Araştırmayı gerçekleştiren ekip, kandaki bu protein seviyelerini azaltabilecek ilaçların veya diğer tedavilerin geliştirilmesinin insanların daha uzun, daha sağlıklı yaşamalarına yardımcı olabileceğine inandıklarını aktardı.

Çalışma ile ilgili raporda yaşlanma sürecinin tamamen tersine çevrilmesinin muhtemelen imkansız olduğunu ancak daha kısa ömürlere yol açan faktörleri belirlemek, yaşlanma sürecini yavaşlatabileceğini vurguladı. Araştırmanın başında yer alan Edinburgh Üniversitesi MRC İnsan Genetiği Birimi üyesi Dr. Paul Timmers yaptığı açıklamada, "Bu iki anahtar proteinin tanımlanması, sağlıklı yaşam yıllarının uzatılmasına yardımcı olabilir" dedi.

"MODERN GENETİĞİN GÜCÜNÜ GÖSTEREN BİR ÇALIŞMA"

Timmers, "Kanımızdaki bu protein seviyelerini düşüren ilaçlar, ortalama bir insanın, genetik olarak güçlü olan ve genetik olarak düşük LPA ve VCAM1 seviyeleri ile doğan bireyler kadar sağlıklı yaşamasına izin verebilir" diye konuştu.

Bulgularını geçen hafta 'Nature Aging'de yayımlayan araştırma ekibi, genetik ve yaşlanma arasındaki bağlantıları araştıran altı çalışma üzerinde bir meta analiz gerçekleştirdi.

Çalışmada 857 protein analiz edilirken özellikle LPA ve VCAM1, yaşlanma, sağlıksız yaşamlar ve daha kısa yaşam süreleri ile en çok ilişkili olanlar olarak tanımlandı.

Çalışmanın raporunda, "Analizimiz, LPA'nın zararlı etkisinin daha genel olarak yaşlanma için geçerli olabileceğini ve katı ortak lokalizasyon ve ters MR testlerinin nedensellik için ek kanıt sağladığını ileri sürdü" diye yazıldı.

Edinburgh Üniversitesi'nde insan genetiği başkanı Jim Wilson, "Bu çalışma, modern genetiğin, gelecekteki ilaçların ömrünü uzatmak için iki potansiyel hedefi belirleme gücünü gösteriyor" ifadelerini kullandı.

0