Influencer Nedir? Ne İş Yapar? Ne Kadar Kazanır?

Influencer Nedir? Ne İş Yapar? Ne Kadar Kazanır?

Influencer yeni trend para kazanma yollarından bir tanesi olarak karşımıza çıkıyor. Bazı kişilere göre de kendi halinde bir meslek tanımlaması yapılıyor.

Influencer yeni trend para kazanma yollarından bir tanesi olarak karşımıza çıkıyor. Bazı kişilere göre de kendi halinde bir meslek tanımlaması yapılıyor. Türkçe karşılığı olarak deneyim paylaşımcısı deniliyor. Kişiler yaşadıkları deneyimleri veya durumları sosyal medya aracılığıyla paylaşarak takipçilerine bilgiler veriyor. Bu deneyim paylaşımını yapan kişiler zaman geçtikçe bazı ürünler için reklam yapmaya başlıyor. Reklamlar direk olarak deneyim paylaşımcısına gelerek kendisi tarafından ücret karşılığı paylaşılmasını istiyor. Yeni iş ortaklıkları kurarak kendisini takip edenlere ürünü tanıtmış oluyor. Aynı zamanda ürünlerin sahipleri de reklam yaptırmış oluyor. Deneyim paylaşımcılar büyük bir topluluğa hitap ettiği için, ürün reklamları alarak kendi kitlesine deneyimlerini veya tanıtımını anlatıyor. 

Influencer Tam Olarak Ne Demek?

İnternette takipçisi yüksek olan kişilere fenomen deniyor. Fenomenler aktif olarak belli bir kitleye sahip oldukları için, yaptıkları paylaşımlar bazen binlerce bazen de milyonlarca beğeni veya görüntülenme alabiliyor. Günümüz çağında sosyal medya çok etken bir alan olduğu için, takipçisi yüksek kişiler için bir meslek olduğunu söyleyebiliriz. Takipçisi yüksek kişilere firmalar ulaşarak kendi ürünlerinin tanıtımını veya reklamını yapmalarını istiyor. Fenomen olarak bilinen kişiler ücret karşılığı bu reklamları kabul ederek, herhangi bir sosyal medya platformunda paylaşımını gerçekleştiriyor. Influencer nedir ve ne iş yapar sorusuna net bir şekilde cevap verilmek gerekirse, bir ürünü ücret karşılığı sosyal medya hesaplarında tanıtma veya kullanma işlemine diyebiliriz. Influencer olan kişiler her zaman fenomen olan kişilerden oluşmuyor. Herhangi bir konuda yeteneği olan veya kendini herhangi bir alanda ispatlamış kişiler de influencer olarak sosyal medyada yer alıyor. Influencer olan kişiler aslında sadece fenomen değil, çok yakından tanıdığımız isimlerde olabiliyor. Sporcu, sanatçı ya da televizyon sunucusu bile olabiliyor. Aynı şekilde ünlü olan bu kişiler de influencer olabiliyor. Televizyonda gördüğümüz reklam yüzlerinin hepsi aslında birer influencer olarak biliniyor. Sosyal medyada yapılan influencer marketingin sağladığı geri dönüşü beğeni, yorum veya paylaşım olarak düşünebiliriz. Kısacası aktif bir web trafiği oluşturuyor. 

Influencer Hesapları Nasıl Olması Gerekir?

Influencer nedir ve ne iş yapar konusunda birçok haberler yapıldı. Bu haberlerin yanı sıra web sitelerinde çok fazla sayıda bilgi yer alıyor. İnfluencer hesapları seçilirken çok detaylı bir araştırma yapılıyor. Hesap sahipleri yakından takip edilerek, geçmiş becerilerine ve hesap aktifliğine bakılıyor. Sayfaların ne kadar hit aldığı ürün tanıtımı için çok önemli bir konudur. Web trafiği yoğun olmayan bir hesaba influencer marketing yaptırılmaz. Ürün ne kadar fazla kişiye ulaşır ve ne kadar çok etkileşim alırsa, satışların artma oranı yükselir. Hesap sahibinin gerçek kişi olması gereklidir. Takipçilerine bire bir paylaşımlarını yapan ve onlara hitap eden bir hesap olmalıdır. Sahibi belli olmayan hesaplar bazen sıkıntılı durumlar yaratabiliyor.

Hesap Sahibi Nasıl Olmalıdır?

Hesap sahibinin çok sevilmesi ve güvenilir olması ürün tanıtımında çok etkilidir. Hesap sahibine yeterli bir güven olduğu için, tanıttığı ürüne karşı da sıcak olma durumu yaşanıyor. Takipçiler bu sayede ürünün iyi olduğuna kanaat getirip, ürün siparişi verebiliyor. İnfluencer hesabı seçilirken mutlaka herkesle anlaşma yapmayan bir hesap olmasına dikkat edilmelidir. Herkesle anlaşma yapıp influencer marketing yapan bir hesap, hedeflenen satışı size getirmez. Bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli konu, hesabın takipçilerinin mutlaka gerçek olmasıdır. Seçilecek hesabın takipçisi aktif olmalı ve yakından takip edilen birisi olmalıdır. Sosyal medyalarda artık takipçi ve beğeni satışı yapıldığı için, gerçek takipçili hesapları ayırt etmek çok zor bir durum oluyor. Eğer gerçek takipçiye sahip olmayan bir hesaba influencer marketing yaptırılırsa, alınacak geri dönüş içler acısı bir durum olacaktır.

Tanıtım ve Satış Arttırma

Tanıtım ve satış arttırmak için mutlaka aktif ve gerçek takipçili hesaplar tercih edilmelidir. Takipçisi yüksek olan hesapların hepsine gerçek takipçiye sahip diyemiyoruz. Bu durumdan zarar etmemek için dışardan bir gözle izleyerek dikkatli olunması gerekiyor. İnfluencer işleri için hesabın çok detaylı incelenmesi ve gözlemlenmesi büyük önem taşıyor. Ürün tanıtımı dahilinde satış arttırmak için hesapların web trafiği incelenmelidir. Daha önce marketing yapmış firmalara ulaşarak alınan verim kontrol edilebilir. Alınan verimin iyi olması durumunda, marketing işlemlerinizi o hesaba yaptırabilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.