Hızlı Kilo Verme Yöntemleri

Hızlı Kilo Verme Yöntemleri

Yemek yerken umursamayıp kilo aldığını farkedince yediklerine pişman olanlar burada mı?

Genel olarak yemek yemeyi seven bir toplumuz fakat dengeli besleniyor muyuz? Sporumuzu düzenli yapıyor muyuz? Bu kıstası yapmak sağlığımız için önemli. Bu yüzden kütle beden indeksimizi ölçmeli, eğer fazla kilolarımız varsa vermeliyiz. Boyunuzu ve mevcut kilonuzu ölçüp hesaplamasını yapmak yeterli.
Peki günlük hayatta nasılız? Kendimize bakıyor muyuz? Eğer arama motoruna yazıp bu sayfaya denk geldiyseniz muhtemelen siz de sağlığınızı önemsiyorsunuz demektir.

Bilimsel araştırmalara göre uzun süreli aç kalmak zayıflatmaz aksine metabolizmayı yavaşlatır. Vücut kendini zor durumda zanneder ve mekanizma olarak yağ depolamaya çalışır. Hızlı kilo verebilmek için birkaç tavsiye :

• Öğünlerimizi ara öğünler ile sıklaştırıp miktar olarak az yersek vücut için yeterli enerjiyi sağlamış oluruz. 

• Gün içinde malesef ki yoğunluk temposuna ayak uydurmak amaçlı yemekleri haldur huldur yiyoruz, yediğimizden bir şey anlamıyoruz. Eve geldiğimizde veya tatilde olduğumuzda televizyon-yemek kaçamaklarından hoşlanıyoruz. Tavsiyem şudur ki yavaş yavaş yediğimiz şeyin tadına vararak ne yediğimizi anlayarak yiyelim. 

• Kahvaltıda protein ağırlıklı beslendiğimizde kolay kolay acıkmıyoruz. Bunun sebebi proteinin açlık hormonlarının daha az çalışmasını sağlamasıdır. Yüksek proteinli bir kahvaltı için yulaf, yumurta, peynir çeşitleri tercih edilebilir. 

• Karbonhidratların obeziteyle çok yakın bir ilişkisi olduğunu hepimiz biliyoruzdur. Bunun sebebi rafineli karbonhidratların yüksek işlenmiş gıdalar olmasıdır.Makarna, beyaz ekmek gibi ürünler hızlıca hazmedilir ve vücuttaki glikoz oranı artar. İnsülin hormonuna bağlı olarak kilo artışı görülür.

• Vücudumuzun ikinci beyninin ince bağırsak olduğunu biliyor muydunuz? Yediğimiz her şey oradan geçiyor ve emilim sağlanıyor. Eğer ince bağırsak emiliminizde bir sorun varsa muhtemelen yediğiniz içtiğiniz gıdaların vitamin ve mineralden faydalanamıyorsunuz demektir. Bol bol su tüketmeyi hayatımızın önemli bir köşesine yer edinmeliyiz.

• İyi bir uyku düzeni metabolizmayı dengesini sağlar. Uyku halindeyken hormonlarımız çalışır ve düzene girer.

• Stresinizi yönetebilmeniz çok önemli. Sadece ruhsal değil fiziksel olarak da sizi etkileyecektir. Aynı zamanda depresyona bağlı olarak iştahınız artabilir. Bu ruh halindeyken doğal olarak kiloyu düşünmeyebilirsiniz.

• Sadece düzenli beslenmeniz yeterli olmayacaktır. Tükettiğimiz kalorilerden aldığımız kilolar fazla olmalı ki kilo verebilelim. Spor yapmak bu açıdan önemlidir.

• Sağlıklı beslenme hakkında izlediğim bir programda sabah kahvaltıyı padişahlar gibi, öğlen prensler gibi, akşam elinizde hiçbir şey yok gibi yiyin demişti. Yani kahvaltıda ne yersek yiyelim; akşam yoğurt veya 1 porsiyon meyveyle sonlandırmak da fayda var. Sabah kahvaltı yapmayınca akşam çok yemek isteyeceksiniz. Böyle bir hataya düşmek kilo almanıza sebep olacaktır.

• Diyetteyken yeşil sebze tüketimine dikkat etmek, lifler sayesinde daha tok hissetmenizi sağlayacaktır. Bununla birlikte aldığımız vitamin ve mineraller sağlıklı yaşam için gereklidir.

• Kahve içmenin metabolizmayı hızlandırdığını biliyor muydunuz? İçinde bulunan uyarıcı madde olan kafein yağ yakımını hızlandırır ve kilo vermeyi sağlar. Aynı zamanda enerji verecektir.

• İster istemez yağ tüketiyoruz. Fakat hangi yağları tüketmeliyiz? Kuruyemişler, hindistan cevizi yağı gibi yağlar kilo vermemize yardımcı olabilir. Ayrıca margarin kullanmak yerine zeytinyağı kullanımını tercih etmeliyiz. Hayvansal yağların yakımı daha zordur. Tereyağı tüketmeden önce iki kere düşünmelisiniz.
 
• Herhangi sağlıksal sorununuz yoksa arada acı biber tüketimi metabolizmanızı hızlandıracaktır.
 
• Şekerli yiyecek, içeceklerden vazgeçmelisiniz. Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih etmekte fayda var. Özellikle çayınızı içerken şekersiz içmelisiniz. Karadeniz aileleri hemen hemen her gün yemeklerden sonra çay içer. Günde kaç kere çay içtiğinizi ve kaç şeker kattığınızı düşünün. Totale baktığınız zaman gerçekten çok fazla geliyor. Eğer şekersiz yapamam ben diyorsanız küp şeker yerine bal tercih etmelisiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.