TAV, 2022’nin 2. çeyreğinde 52,3 milyon euro kâr açıkladı

TAV Havalimanları Holding yılın ikinci çeyreğinde 52,3 milyon euro kâr açıkladı. 2022’nin ilk 6 ayını 31,3 milyon euro net kâr ile tamamlayan şirket, hem ciro, hem FAVÖK, hem de net kârda 2019’un üzerinde rakamlara ulaştı.

Yayınlanma:
TAV, 2022’nin 2. çeyreğinde 52,3 milyon euro kâr açıkladı

TAV Havalimanları, 2022 yılı ikinci çeyreğine ait konsolide bilançosunu Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirdi.

TAV yılın ikinci çeyreğinde 52,3 milyon euro kâr açıkladı. Net kâr (devam eden faaliyetler dahil ana ortaklara düşen kâr) şirketin en son tam kapasite olarak çalıştığı baz yıl kabul edilebilecek 2019 yılının ikinci çeyreğine kıyasla yüzde 48 artışa işaret etti. Böylece, TAV Havalimanları Holding yılın ilk 6 ayını 31,3 milyon euro net kâr ile tamamlamış oldu. Şirket hem ciro, hem FAVÖK, hem de net kârda 2019’un üzerinde rakamlara ulaştı.

TAV 2022 yılının ikinci çeyreğinde 262,4 milyon euro ciro elde ederek, cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 175 oranında artırdı. 6 aylık toplam ciro böylece 412 milyon euroya ulaştı ve 2021 yılının ilk 6 ayına göre yüzde 164 oranında artış gösterdi.

Diğer yandan, salgın öncesinde şirketin tam kapasite çalıştığı 2019 yılı ile kıyaslandığında da cirodaki artış, ikinci çeyrek özelinde yüzde 39’luk, 6 aylık verilerde ise yüzde 21’lik artış dikkat çekti. Almatı hariç, ciro 2019’la karşılaştırıldığında 2022’nin ilk yarısında yüzde 20, 2. çeyrekte ise yüzde 12’nin altında gerçekleşti.

Şirket yolcu trafiğini yüzde 129 artırdı

2022 yılının ilk 6 ayında yolcu sayısı 2021’in yüzde 129 üzerinde gerçekleşti. Almatı’nın ana gelir kaynağı olan dış hat uçuş trafiği, 2022’nin 2. çeyreğinde pandemi öncesi seviyeye ulaşmayı başardı. Ciroya dış hat yolcu gelirlerine nazaran daha az katkı sağlayan iç hat yolcu gelirleri, iç hat tavan bilet fiyatı uygulamasından olumsuz etkilendi.

Geçen seneye göre, FAVÖK’te ve öz kaynak yöntemi ile konsolide edilen iştiraklerin katkısıyla, özellikle TGS ve ATÜ’den kaynaklı önemli miktarda iyileşme yaşandı. Şirketin 2021’in ilk 6 ayında Tunus borç yapılandırması net kâra 109 milyon euro pozitif katkı sağlamıştı. 2022’nin ilk 6 ayında ‘Enflasyon Muhasebesi’ nedeniyle 12 milyon euro gelir yazıldı. Net toplam etki ise 12,6 milyon euro olarak gerçekleşti. Ayrıca şirket Tunus’ta değer düşüklüğünün ters çevrilmesi nedeniyle yazılan 10 milyon euro gelirden olumlu etkilendi. Şirketin böylece 6 aylık konsolide FAVÖK rakamı 129 milyon euro, FAVÖK marjı ise yüzde 31 seviyesinde gerçekleşti. İkinci çeyrek özelinde ise FAVÖK 96,4 milyon euro olarak gerçekleşirken; bu rakam 2019’un aynı dönemi ile kıyaslandığında yüzde 21, geçen yılın ikinci çeyreği ile kıyaslandığında ise yüzde 245 artışa işaret etti.

İkinci çeyrek finansallarının ardından şirket, 2022 yılı beklentilerinde revizyona gitti. Öncesinde 717-745 milyon euro ciro bekleyen şirket; bu beklentisini 900-940 milyon euro beklenti aralığına yükseltti. Toplam yolcu sayısı beklentisini 71-76 milyon, dış hat yolcu sayısını 40-44 milyon kişi aralığında öngören şirket; bu beklentilerinde değişikliğe gitmedi. Ancak FAVÖK marjı beklentisi yüzde 32-35 aralığından yüzde 28-31 aralığına aşağı yönde revize edildi. FAVÖK beklentisi 229-261 milyon euro aralığından, 252-291 milyon euro aralığına çıkarıldı.

Şirket yılın ikinci yarısında enflasyon oranının yılın ilk yarısına benzer seviyelerde gerçekleşeceği varsayımı ile 25-30 milyon euro pozitif enflasyon muhasebesi etkisi dahil olmak üzere 50 milyon euro net kâr öngörüsünde bulundu. Net kârın FAVÖK’e oranı beklentisi ise 5,0-7,0 seviyesinden 5,5-6,5 seviyesine değiştirildi.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.