Dijital Medya Okuryazarlığı Gerekli Mi?

Dijital medyanın kısa bir tanımı ve medya okuryazarlığının önemi konusunda durulması gerektiğini anlatan bir makale yazısı.

Yayınlanma:
Dijital Medya Okuryazarlığı Gerekli Mi?

Medya okuryazarlığı günümüzde dönüşüme uğrayarak Dijital Medya Okuryazarlığı adı altında anılmaktadır. Çünkü insanların dijital medyaya olan ilgisinin artması sonucunda medya okuryazarlığı dijitalleşmiştir. Medya okuryazarlığı hayatımızın bir parçası haline gelmektedir. Medyaya olan ilgi her geçen gün büyümektedir. Medyanın her geçen gün büyümesiyle ve veri girişinin fazla olmasından dolayı kontrolü söz konusu olmamaktadır. Buda dijitalleşen dünyada her şeyi değiştirmektedir. Şimdi asıl konumuza dönersek dijital medya okuryazarlığı nedir ve ne yapmalıyız biraz buna değinelim.

Dijital Medya Okuryazarlığı herkesin bildiği gibi internetle haytamıza giren bir parçadır. Dijital Medya Okuryazarlığını açmamız gerekirse insanların günlük hayatında dijital medyada gezinirken nelere dikkat etmesi gerektiğini ve internetin kişiye nasıl fayda sağlayacağını öğreten bir kavramdır. Dijital medya günümüzde o kadar çok yaygındır ki insanlar internetle bir bütün olmuştur. Bu yüzden internette gezinmenin artık bir alışkanlık değil tamamen bağımlılık haline dönüştüğü bir gerçektir. Herkesin elinin altında telefon bulunduğunu düşünürsek bu kadar çok verinin depolandığı bir yerde doğru bilgiye ulaşmakta o kadar zor olacaktır. Dijital medyanın hayatımızdaki yeri ve önemine geçelim.

Dijital Medya Nedir?

Dijital medya insanların günlük hayatında yer etmiş bir platformlar bütünüdür diyebiliriz. Dijital medyada her şeyi bulabilmek günümüzde mümkün hale gelmiştir. İnsanoğlu yaşayışı gereği birbiriyle iletişim kurmak zorunluluğu hissetmektedir. İşte burada imdadımıza yetişen ise internet olmuştur. Artık internetle etkileşimimiz hızlanmış ve dünyanın her yerinde gözümüz, kulağımız ve ağzımız varmış gibi bize bunları altın tepside sunan bir platform haline geldi. İşte burada önem arz eden şeylerden bir tanesi de medya okuryazarı olmaktır. Şimdi ise medya okuryazarı nasıl olmalıdır bunu anlatalım.

Medya Okuryazarı Nasıl Olunur?

Medya okuryazarını kısaca tanımlamamız gerekirse bir bilginin doğruluğunu hemen kabul etmeyip dikkatlice araştırdıktan sonra o bilginin doğruluğunun ispatlanması için yapılan araştırmalar bütünü diyebiliriz. Peki, medya okuryazarı nasıl olunur? Burada en önemli şey kişinin duyduğu veya gördüğü şeylerin yanlış olma ihtimalini göz ardı etmemesinden geçmektedir. Bir medya okuryazarı bilginin yanlışlığını veya doğruluğunu iyice kavrayan kişidir. Bunun için ciddi bir okuma ve araştırma becerisi gerekmektedir. Günümüzde medya okuryazarlığı görevini yürüten birçok platform vardır. Onların paylaştığı veya incelediği bilgileri doğru olarak kabul edebiliriz. Bu platformları başlıca sayacak olursak;

  • Teyit.org
  • 140Journos
  • Doğrulukpayı.com
  • malumatfurus.org
  • Dokuz8Haber
  • Seyri Sokak

Bu platformlardan bazıları yurttaş gazeteciliğini yürütmektedir. Herhangi bir ücret talep etmeden vatandaştan gelen verileri inceleyerek, araştırarak kabul eden platformlardır. Bu makaleyle size dijital medya okuryazarlığını kısaca tanıtmaya çalıştık. Umarım faydalı olmuştur.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar ONAYLANMAMAKTADIR. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.