Yoğurt Faydaları Nelerdir? Nasıl Tüketilmelidir?

Yoğurt Faydaları Nelerdir? Nasıl Tüketilmelidir?

Yoğurdun zengin mineral ve vitamin içeriği zenginliği sebebiyle günlük beslenmemizde sağlığa faydaları vardır.

Yoğurdun zengin mineral ve vitamin içeriği zenginliği sebebiyle günlük beslenmemizde sağlığa faydaları vardır. Türk mutfağında çok önemli bir yere sahip olan yoğurdu bebeklikten itibaren her yaştan insan rahatlıkla tüketebilir. 

Kemik, sinir ve kas gelişimi 

Yoğurt, sütün laktik asit fermantasyonu ile üretilir. Süte göre daha düşük laktoz oranına sahip olmakla birlikte kalsiyum, protein ve kuru madde oranı daha yüksektir. Pek çok mineralin yanı sıra B grubu vitaminler, A vitamini ve E vitamini de içerir. 

İçerdiği kalsiyum nedeniyle yoğurttaki magnezyum ve potasyum içeriği sadece kemikler ve dişler için değil, aynı zamanda kas fonksiyonu ve sinir iletimi için de önemlidir. Yoğurttaki probiyotikler, sindirim sistemi ve bağırsak florası için çok faydalıdır. 

Tam bir bağışıklık güçlendirici 

Sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olan ve bağışıklığı olumlu yönde etkileyen mikroorganizmalara "probiyotikler" adı verilir. Probiyotikler, bağırsağın doğal florasının hastalığa neden olan çeşitli patojenlere, yani zararlı organizmalara direnmek için bir bariyer oluşturmasına yardımcı olabilir. Bağışıklık sistemi hücrelerinin çoğu bağırsakta bulunur ve bağırsak ne kadar güçlüyse bağışıklık sistemi de o kadar güçlüdür.  

Yoğurtta bulunan probiyotikler bağırsak florasını ve bağışıklık sistemini güçlendirebilir. Kolonik florayı düzenleyerek kolon kanseri riskini azaltabilir ve bağışıklığı artırarak alerjik hastalıklara karşı direnci artırabilir. Yoğurt, sütten daha düşük laktoz içeriğine sahiptir. Bu nedenle süte tahammül edemeyenler için yoğurt yemek uygundur. 

Kalp ve damar hastalıkları koruyucusu

100 gram yoğurtta yaklaşık 4,5 gram protein bulunmaktadır. Yüksek proteinli yiyecekler (yoğurt gibi) kas gelişimini desteklese de her zaman düşük proteinli yiyeceklerden daha doludur. Yoğurt, zengin kalsiyum içeriği ile öne çıkmaktadır. Kalsiyum, kemikleri ve dişleri güçlü kılan bir mineraldir. Yaklaşık 100 gram kadar yoğurt, insanların kalsiyum ihtiyacının %15'ini karşılayabilir. Yoğurttaki kalsiyum da yağ yakımını hızlandırabilir. 

Yoğurt ayrıca potasyum, fosfor, riboflavin, iyot, çinko, B, E ve A vitaminlerini içerir. Bu, yoğurdu mide-bağırsak hastalıkları, kötü kolesterol ve yüksek tansiyona neden olan kardiyovasküler hastalıklara karşı dirençli ve koruyucu besin yapar. Ayrıca yoğurt başta olmak üzere fermente süt ürünlerinin yeterli tüketiminin meme kanseri riskini büyük oranda azalttığı tespit edilmiştir. 

Yoğurdun suyunu dökmeyin 

Asla yoğurdun suyunu dökmeyin. Bu su zengin bir vitamin kaynağıdır ve çorbalara karıştırılabilir veya ayran gibi içilebilir. Dilerseniz bu su ile cacık yapabilirsiniz. Yoğurt suyunun süzülmesi ile suda bulunan büyük miktarda riboflavin de kaybolacaktır. Bununla birlikte, riboflavin büyüme, doku rejenerasyonu ve enerji metabolizmasında rol oynar. Bir diğer önemli nokta ise kolesterol hastalarının yoğurt yağı tüketmemesi, az yağlı süt ve süt ürünleri tercih edilmesi gerektiğidir. 

Ev yapımı yoğurt tercih edin 

Her gün yemeniz gereken yoğurt miktarı diğer süt ürünlerinin tüketimine göre değişir. Hiç süt ve peynir tüketmiyorsanız, yoğurdu toplu olarak eklemelisiniz. Ayrıca günlük alım miktarı insanların enerji ihtiyaçlarına göre değişiklik göstermektedir. Kahvaltıda peynir yemeyi düşünün, her gün 1 su bardağı süt; öğle veya akşam yemeklerinde 1 su bardağı yoğurt veya 1 su bardağı ayran içmelisiniz. Ancak günlük beslenmenize süt ve peynir dahil değilse her gün 3-4 kase yoğurt tüketmelisiniz. Tüketilecek yoğurdun ev yapımı ve doğal olması önemlidir. 

Özellikle menopoz döneminde tüketilmeli 

Yetişkinler; günde 3 porsiyon, 65 yaş ve üstü kişiler; 4 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketmelidir. Yoğurt, menopoz diyetindeki en önemli besindir. Kalsiyum yönünden zengin yoğurt, bu dönemde kemik kaybının tedavisinde ve önlenmesinde en büyük yardımdır. 

Çocuğunuza doğru miktarda yoğurt verin 

Süt ve süt ürünlerinde tüketilecek miktar; yaşa, cinsiyete ve fizyolojik koşullara (büyüme ve gelişme dönemi, hamilelik ve emzirme dönemi, yaşlılık vb.) Göre değişir. Günlük; 

  • 1-3 yaş arasındaki çocuklar için günde 4 porsiyon 

  • 4-6 yaş arasındaki çocuklar için uygun 3-4 porsiyon 

  • 7-9 yaş arasındaki çocuklar için 3 porsiyon 

  • 10-18 yaş arasındaki çocuklar 4 porsiyon az yağlı ve doğal yoğurt yiyebilirler. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.