Dukan Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Dukan Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Dukan diyeti son zamanlarda çok fazla ön plana çıkan diyet metotları arasında yer alır.

Hızlı bir şekilde kilo vermek çok zor gerçekleşir. Aynı zamanda verilen kiloyu koruyabilmek için de belirli bir uğraş söz konusudur. Belirlenen hedef kiloya ulaşabilmek için çeşitli diyet metotları devreye girer.  Bu metotlar arasında kişinin kendi bünyesine uygun olan metodu tercih etmesi gerekir. Hangi diyet metodu uygulanırsa uygulansın tam olarak yerine getirilmediği zaman fayda görmek mümkün olmaz. Açlık sorunu ile karşı karşıya kalmadan hızlı ve kalıcı bir şekilde kilo vermek isteyen kişilerin en çok tercih ettiği diyetlerden biri Dukan diyetidir. Herkeste aynı etkiyi göstermediği için bazı kişilerde ciddi oranda kilo kaybı yaşanırken bazı kişilerde çok yavaş bir şekilde kilo kaybı söz konusu olur. Bunun sebebi ise herkesin metabolizmasının aynı olmamasından kaynaklanır. Aynı zamanda insan vücudunun diyete karşı verdiği tepki de kilo verme konusunda büyük bir rol üstlenir. Kilo vermek isteyen kişilerin mutlaka sağlıklı diyet metotlarını tercih etmesi gerekir. Pek çok diyet metodu sağlıksız bir şekilde gerçekleştiği için insan vücudunda çeşitli hasarlar bırakabilir. Fakat bu diyet metodunda öyle bir durum söz konusu olmadığı için hem sağlığınızı koruyup hem de kilo kaybı yaşamanız mümkün olur. Bu süreç içerisinde kilo kaybını hızlandırabilmek için termojenik yağ yakıcı gıdaları takviye olarak kullanabilirsiniz.

Dukan Diyeti Nedir?

Düşük karbonhidrat ve yüksek proteinli besinler tüketerek yapılan diyete Dukan diyeti adı verilir. Dukan diyetini gerçekleştirmek için 4 aşama mevcuttur. Fransız pratisyen Doktor Pierre Dukan tarafından geliştirilen bu diyet sağlıklı kilo vermek isteyen kişiler için en ideal diyet yöntemlerinden biri olmaktadır. 1970 yılında ortaya çıkan bu diyet et haricinde her yiyeceği yemekten vazgeçen bir obez hastadan ilham alınarak ortaya çıkmıştır. Bu diyet planını uygulayan hastaların pek çoğunda etkileyici kilo kayıpları söz konusu olmuştur. 2000 yılında ise bu konu hakkında bir kitap yayınlanmıştır. Diyetin göze çarpan en büyük özelliklerinden biri aç kalmadan kilo vermeyi sağlamasıdır. Aynı zamanda hızlı bir şekilde kilo vermek isteyen kişiler için de ideal metotlardan biri olarak karşımıza çıkar. Belirli aşamalardan meydana geldiği için insanlara büyük bir kolaylık sağlar. Her aşamada yenilmesi gereken besinler birbirinden çok farklıdır. Tüketilmesi gereken besinlere dikkat edildiği zaman diyeti doğru bir şekilde gerçekleştirmek mümkün olur.

Dukan Diyeti Nasıl Yapılır?

Kişinin metabolizmasına ve diyet geçmişine bağlı olarak kilo kaybı değişiklik gösterir. İlk olarak ideal kilonuzu hesaplayıp daha sonra Dukan diyetine başlamanız gerekir. Daha sonra kendimize belirli bir çizelge oluşturarak düzenli bir şekilde bunu uygulamanız gerekir. İdeal kilonun altına düşmemeye özen göstermeniz gerekir. Dukan diyeti dört aşamadan meydana gelir. Bu aşamalar şu şekildedir;

  1. Saldırı Aşaması: İlk 1 hafta içerisinde saldırı aşaması gerçekleşir. Sınırsız bir şekilde protein tüketimi söz konusu olur. Fakat tüketilen proteinlerin içerisinde kesinlikle yağ bulunmaması gerekir. Aynı zamanda günde 2 yemek kaşığı yulaf kepeği yiyerek diyeti daha aktif bir hale getirmeniz mümkündür.

  2. Seyir Aşaması: 1 ay ile 12 ay arasında geçen süreç seyir aşaması olarak adlandırılır. Bir gün sadece yağsız protein tüketildiği zaman diğer yağsız protein kaynağı ya da nişastasız sebze tüketimi söz konusu olabilir.

  3. Güçlendirme Aşaması: İlk 2 aşamada kaybedilen her 500 gram için 5 gün sürdürülmesi gereken aşımıdır. Sınırsız bir şekilde yağsız protein tüketimi ve sebze tüketimi söz konusu olur. Bazı karbonhidratlar da bu aşamada tüketilebilir. Günde 3 yemek kaşığı yulaf kepeği tüketmek gerekir.

  4. Dengeleme Aşaması: Son aşama ise dengeleme aşamasıdır. Dengeleme aşamasında kilonun sabit kaldıysa kuralları gevşetme ihtimaliniz mümkündür.

Tüm bu aşamalar doğru bir şekilde uygulandığı zaman ideal kilonuza ulaşmanız mümkün olur. 2 adet koruma şeması bulunduğu gibi 2 adet de kilo verme aşaması bulunur.

Saldırı Aşamasında Tüketilmesi Gerekenler 

Bu aşamada genellikle yüksek proteinli gıdalar tercih edilir. Yüksek proteinli gıdaların yanı sıra düşük kaloriye sahip olan bazı besinler de dahil edilir.

- Yağsız sığır ya da dana eti

- Derisi olmayan kümes hayvanları

- Böbrek, dil, karaciğer gibi yağ içermeyen etler

- Kabuklu deniz ürünleri

- Balık

- Süt, peynir ve yoğurt (yarım yağlı ya da yağsız)

- Soya peyniri

- Günde en az 2 litre su tüketimi

- Her gün 2 yemek kaşığı yulaf kepeği

- Sınırsız yapay tatlandırıcı ve diyet jelatinleri

- Çok az limon suyu ya da turşu

- Günde 4 ml yağ (zeytinyağı)

Saldır aşamasında diyeti destekleyici ve yağ yakmaya yardımcı olan çeşitli bitki çayları da tercih edilebilir. Dukan diyeti gerçekleştirilirken en önemli aşamalardan biridir. Eksiksiz bir şekilde yerine getirildiği zaman hızlı bir şekilde kilo vermenize yardımcı olur. Aynı zamanda bu diyet ile verilen kilolar geri alınmadığı için büyük bir avantaj sağlamaktadır.

Seyir Aşamasında Tüketilmesi Gerekenler

Seyir aşamasından iki gün içerisinde değişimli olarak besin tüketimi söz konusu olur. İlk gün saldırı aşamasında yer alan yiyecekler yenirken ikinci gününde ise, aşağıdaki yiyeceklerin yenmesi söz konusu olur.

- Kara lahana, ıspanak ve yeşil yapraklı sebzeler

- Dolmalık biber

- Karnabahar, brokoli, Brüksel lahanası ve lahana

- Enginar 

- Kuşkonmaz

- Salatalık

- Patlıcan

- Domates

- Kereviz

- Mantar 

- Yeşil fasulye

- Şalgam 

- Balkabağı 

- Her gün bir porsiyon pancar ya da havuç 

- Her gün 2 yemek kaşığı zorunlu yulaf kepeği tüketimi

Bu besinler dışında başka meyve ya da sebzelerin tüketimine izin verilmez. Tavayı yağlamak ya da salata sosu için bir çay kaşığı günlük olarak zeytinyağı tüketimine izin verilir. Dukan diyeti seyir aşaması besinlerini doğru olarak tüketmek gerekir. Kurallara uygun porsiyonlarda tüketim sağlandığı zaman yüksek verim elde etmek mümkün olur. Tüketilen besinlerin sağlık açısından da yüksek fayda sağlaması büyük bir avantajdır.

Güçlendirme Aşamasında Tüketilmesi Gerekenler

Dukan diyeti güçlendirme aşaması ilk iki aşamada izin verilen gıdaların bu aşamada diğer besinler ile birlikte karıştırılıp tüketilmesi söz konusudur. Bu aşamada günlük 1 porsiyon meyve tüketimi mevcuttur. Kesilmiş Bir dilim kavun ya da bir su bardağı dut yiyebilirsiniz. Aynı zamanda orta büyüklükte elma, portakal, şeftali ve armut tüketimi de söz konusudur. Günlük olarak 2 dilim ekmek yemek serbesttir. Günlük 40 gram olacak şekilde peynir tüketimine izin verilir. Bir porsiyon makarna ya da tahıl gibi nişastalı yiyeceklerin tüketilmesine de bu aşamada izin verilebilir. Haftada bir ya da iki defa olacak şekilde fırında kızartılmış et tüketimini tercih edebilirsiniz. Bu aşamada kutlama yemekleri de söz konusudur. Kutlama yemekleri içerisinde bir ana yemek, bir meze ve bir tatlı yiyebilirsiniz. Kutlama yemeklerini haftada 2 defa olacak şekilde tercih etmek gerekir. Bu aşamada günlük 3 yemek kaşığı yulaf kepeği tüketmelisiniz. Yulaf kepeği tüketimi zorunludur.

Denge Aşamasında Tüketilmesi Gerekenler

Dukan diyetinin son aşaması denge aşamasıdır. Bu aşamada verilen kiloları koruyabilmek için denge sağlamak gerekir. Denge aşamasında hemen hemen bütün yiyecekler serbesttir. İlk olarak yiyeceğiniz besinleri temel bir çerçeve içerisinde kullanmanız gerekir. Her hafta mutlaka saf protein içeren ürünleri tüketmelisiniz. Aynı zamanda günlük olarak yürüyüş yapıp, asansör yerine merdivenleri kullanmaya dikkat ediniz. Aynı zamanda Dukan diyeti içerisinde olmazsa olmazlarından biri olan yulaf kepeğini üç buçuk yemek kaşığı olacak şekilde tüketmeniz zorunludur. Günlük olarak tüketmeniz gerekir. Bu aşamada dikkatli davranmadığınız zaman verilen kilolar geri alınabiliyor. İdeal kilonuzun daha altına düştüyseniz biraz daha seyrek davranabilirsiniz. Her aşamada gerekli olan besinler doğru bir şekilde tüketilir ise hızlı ve kolay bir şekilde kilo vermeniz mümkün olur.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.