Yoganın En Önemli 9 Faydası

Yoganın En Önemli 9 Faydası

Yoga'yı muhtemelen duymuşsunuzdur. Peki ya bu meditasyonun beden ve zihin için faydalarından haberdar mısınız?

Yoga'nın beden ve zihin için faydaları hem kadınlar hem de erkekler için oldukça fazladır. Çünkü bu uygulama, stresi, kaygıyı, vücut ve omurga ağrılarını kontrol etmeye yardımcı olur. Vücudu ve zihni birbirine bağlı bir şekilde çalıştırır. Dengeyi geliştirmeye ve kilo vermeyi kolaylaştırmaya katkı sunar.

İlk olarak Hindistan'da ortaya çıkan bu uygulama, iki bin yıldan daha uzun bir süre önce, bir yaşam felsefesi olarak doğdu ve yıllar geçtikçe bazı değişikliklere uğradı.

Yoga pratiğini gerçekten bir ideoloji olarak ele alan insanlar vardır. Ancak sadece insan yaşamına katkıda bulunabilecek bir aktivite yöntemi olarak bile yoganın birçok faydası vardır. Kesin olan şu ki; yoga, zihni sakinleştirir, fiziksel, duyumsal ve ruhsal bedeni güçlendirir. Yoga kelimenin anlamlarından biri olan 'birlik' tam da bunu ifade etmektedir.

Bu aktivitenin tüm faydalarından yararlanmak için, en az 3 aylık bir uygulamaya ihtiyacınız var. Çünkü bu zamandan sonra kişi beden farkındalığını kazanır ve zihni daha iyi kontrol etmeye başlar. Böylece harmonik ve dengeli bir şekilde tüm bedeni kontrol etme yetisine sahip olur.

Yoganın beden ve zihin için bazı faydalarına göz atalım:

1. Stresi ve Kaygıyı Azaltır 

Yoganın bazı aşamaları şu adımlarla yapılır:

- 'Pranayama' olarak da bilinen nefes egzersizleri

- Yoga'da uygulanan meditasyona ek olarak, kişinin yaşanılan ana konsantre olması, geçmiş veya gelecekteki sorunlardan zihnin temizlenmesi 

- Fiziksel egzersizle birlikte duygusal egzersizin de yapılması.

- İç huzura, refaha ve zihnin dengesine odaklanılması.

Tüm bunlar; gevşeme, artan özgüven, iyimserlik, konsantrasyon, azalan sinirlilik ve iletişim kabiliyetinin artması, depresyon duygusundan uzaklaşmayı sağlar.

2. Yüksek Konsantrasyon Sağlar 

Kullanıcının geliştirebileceği bir başka özellik, hem konularla hem de kendi vücut kontrolüyle ilgili olarak sağlayacağı konsantrasyon yeteneğindeki arıştır. Bunun sebebi, bu aktivitenin nefes alma ve çeşitli vücut duruşlarını gerçekleştirme konusunda çok fazla dikkat gerektirmesi ve olumsuz düşünceler etrafında zaman kaybetmekten kişiyi alıkoymasıdır.

3. Uykuyu Düzenler 

Uyku sorunu yaşayanların temel şikayeti olan 'kaygı'yı azaltmaya yardımcı bir uygulama olarak yoga, kişiye yeterli düzeyde ve kaliteli biçimde bir uyku yaşatır.

4. Fiziksel Kondisyonu ve Kas Güçlenmesini Teşvik Eder 

Yogayı oluşturan egzersizler, teknikler ve duruşlar, uyguladığınız stile ve modaliteye bağlı olarak kasların direncini ve güçlenmesini az ya da çok artırabilir. Bu durum, vücudun fiziksel hareket ve gün içinde yapılacak işler için performansını iyileştirmeye yardımcı olur. Yağ yakma sürecini hızlandırır ve vücudu formda tutar. Yoga yaparken gerçekleştirdiğiniz hareketler sadece vücuda esneklik sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kaslarınızı orantılı biçimde çalıştırarak fiziksel gücünüzü de artırır.

5. Kilo Vermenize Yardımcı Olur 

Yoganın kilo verme etkisinin ana nedenlerinden biri, yemek yeme arzusunun kontrol edilebilmesidir. Buna ek olarak, enerji harcayan çok sayıda yoga faaliyeti, kilo verme konusunda kişiyi desteklemek için yeterlidir.

6. Cinsel Gücün İyileşmesini Sağlar 

Damarların güçlenmesi nedeniyle kan dolaşımındaki iyileşme, daha iyi cinsel performansla sonuçlanır. Ek olarak, çiftin yakın temas sırasında daha fazla esnek olabilme yeteneği, cinsel ilişkiden daha fazla zevk alabilmeyi sağlar.

7. Kalp ve Akciğer Sağlığını İyileştirir 

Yoga, kortizol ve adrenalin gibi stres oluşumuna sebep olan hormonların seviyelerini kontrol ederek kalp ve akciğerlerin işleyişinde, sinir sisteminin düzenlenmesinde, kan dolaşımının, kalp atışının, kan basıncının ve endokrin sisteminin iyileşmesinde olumlu sonuçlar alırsınız.

Solunum kapasitesinin artması, solunum kontrol egzersizlerine bağlı olarak iyileşir. Bu da akciğerin solunum yeteneğini geliştirir. Böylece fiziksel zindeliğinizi geliştirirsiniz.

8. Benlik Saygısını Geliştirir 

Yoga, kendinizi daha iyi tanımaya ve anlamaya katkı sağlar. Size, farklılıklara yargılayıcı yaklaşmak yerine onları bir değer olarak kabul edebilme, onları anlayabilme isteği ve yetisi kazandırır. Bu aktivite ile yaşam biçiminizi belirler, sınırlarınızı anlar ve kendinizi olduğunuz gibi kabul edebilme gücü bulabilirsiniz. Böylelikle hayallerinizi takip etme konusunda daha fazla ilham yakalayabilir ve kişisel başarılarınızın artmasını sağlayabilirsiniz.

 

9. Yaşam Kalitesini Artırır 

Yoga, kendimiz için iyi ve güzel olanı aramamızı sağlar. Bunun nedeni, uygulama yoluyla bedenimiz, zihnimiz ve ruhumuz arasındaki bütünleşmenin daha fazla farkına varmamızın mümkün olmasıdır.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.