Stresle Baş Etme Yolları

Stresle Baş Etme Yolları hakkında bilgilendirici düzgün bir makale.

Değişen dünya ile birlikte insanlar da doğal olarak değişime uğramaktadır. Bu değişim bazen bizler için olumlu sonuçlanabilsede, bazen birtakım olumsuzlukları ve sorunları yanında getirmektedir. Bu olumsuzluklar ise stres denilen şeyi doğurmaktadır. Bu neden stresle baş etme yolunda insanların kafasında birçok soru işareti belirmektedir.

Sıkıntılı durumlar anlamına gelen stres, bedensel yada zihinsel olarak yaşanabilmektedir. Örneğin fazla ağırlık altında kalmak bedensel olarak stres yaşatırken, bir toplantıda yapılacak olan konuşma zihinsel anlamda stres yaşatmaktadır. Fakat insanlar bunlar arasında en çok zihinsel stres konusunda sıkıntılar çekmektedir. Yani zihinsel stres günümüzde pek çok insan için zor olan kısımdır. Stres her ne kadar bize zorluk yaşatsa da aslında bizi canlı tutmaktadır. 

Stresin Sebep Olduğu Şeyler

Uzun süren stres durumları sorun yaşatabilmektedir. Örneğin baş ağrıları, göğüs ağrısı, yorgunluk, halsizlik, aşırı uyku isteği, gaz şikayetleri, isteksizliğin artması, iş hayatında olumsuzluklar, duygusal değişimler, konsantre olamama, sosyal ilişkilerde sıkıntılar, mutsuzluk, aşırı tepki gösterme, kararsızlık ve moralsizlik gibi sorunlar oluşabilmektedir. 

Stresle Baş Etmek

Günlük hayatımızda stresle baş etmeye çalışırız. Strese girdiğimiz durumlarda bizim için artık alarm çalmaktadır. Yapmamız gereken onunla savaşmak yada kaçmaktır. Davranışlarımız bu durum içerisinde değişikliğe uğramakla beraber strese karşı direnç göstermeye çalışırız. Eğer direnç gösterme çabamız olumlu sonuçlanır ise stressiz durumumuza geri dönebiliriz. Ama onunla savaşmazsak yani direnmezsek moralimiz daha çok bozularak stresli halimiz daha kötü bir hal almaya başlar. İşte, stresli durumlarda yapmanız gereken bazı yollar:

Hareket Etme Zamanı !

Hareket etmeyi seven canlılar olan bizler, zihinsel ve bedensel olarak bir düzene kavuşmak için hareket etmeyi tercih etmeliyiz. Fakat hareket ederken kendinize uyumlu olacak aktiviteleri seçmeniz oldukça önemlidir. Çünkü sevmediğiniz ve size uyumlu olmayan bir şeyi yapmak, sizi yine stresli bir duruma götürecektir. Yani bisiklet sürmek, yüzmek, koşmak veya futbol oynamak gibi etkinliklerden sevdiğiniz ve size uygun olan bir aktiviteyi seçip harekete geçebilirsiniz. Bu sayede stres gibi olumsuz durumlardan kendinizi biraz daha uzaklaştırıp, stresle daha kolay baş edebilirsiniz.

Nefes Egzersizleri Yapın

Stres durumunda kalp atış hızımız ve nefes alıp verme sıklığımız artış göstermektedir. Bu nedenle stres durumunda nefesimizi kontrol altına almak, oluşabilecek olumsuzlukların önüne geçmek için oldukça önemlidir. Bir elinizi göğüs kafesinizin altına koyun, diğer elinizi ise göğüs kafesinizin yukarısına koyun. Ardından burnunuzdan derince bir nefes alın. Nefesi aldıktan sonra göğüs kafesinizin altı şişmesi gerekiyor. Şişen yerin göğüs kafesiniz olmadığına dikkat edin. Ardından 3’e kadar sayarak burnunuzdan aldığınız nefesi ağzınızdan verin. Başlangıçta bu işlemi 4-5 kez tekrarlamanız yeterlidir. İsteğinize bağlı olarak ileride bu sayıyı arttırabilirsiniz. Sonuç olarak, bu şekilde diyafram nefesini doğru uygulayarak günlük yaşantınızda stresle baş etme yolunda önemli bir adım atabilirsiniz.

Sabırlı Olmak

Her ne kadar stresle baş etme yöntemlerini denesekte, stresin üzerinden gelecek tek kişi kendimizdir. Stresle baş etme yolunda her ne ile karşılaşırsak karşılaşalım doğru düşünerek sabırlı bir şekilde davranmalıyız. Kendimizi sürekli değişen bir dünyada olduğumuzu hatırlayıp, ona karşı davranışlarımızda olgun davranışlar göstermeliyiz. Örneğin bir şey için çaba gösterdiğimizde, onun için uzun bir süreç gerektirdiğini bilerek kendimizi stres altına sokmaktan kaçınmalıyız.

Kendinize Sorun !

  Eğer stres altında iseniz kendi zihinsel düzeninizi kontrol etmeniz oldukça önemlidir. Stresle baş etme konusunda kendinize birtakım soruları yöneltmeniz gerekir. Bu sayede kendi yaptıklarınızın farkına vararak, daha olumsuz sonuçlardan kaçınabilirsiniz. 

  • Stresli olduğum zamanlar, genellikle neler yapıyorum ?

  • Böyle durumlarda aşırı davranışlar sergiliyor muyum ? Yada nasıl davranıyorum ?

  • Sergilediğim davranışlar, normalde sergilediklerimden ne kadar uzak ?

  • Denediğim stresle başa çıkma yöntemleri ne kadar işe yarıyor ? 

  • Denediğim bu yöntemler sosyal ilişkimi ne denli etkiliyor ?

  • Bu davranışlar sağlığıma nasıl bir etkide bulunuyor ?

  Kendinize bu tarz soruları sorarak, stresle baş etme yolunda kendiniz için daha olumlu bir yol çizebilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.