Sağlıklı Kilo Aldıran Yiyecekler

Sağlıklı Kilo Aldıran Yiyecekler

Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler dikkate alındığı zaman vücudunuz için çok faydalı bir tercih yapmış olursunuz.

Bulunduğu kilodan şikâyetçi olan kişiler çeşitli gıdaları tüketerek istenilen kiloya ulaşabilirler. Fakat tüketilen gıdaların sağlıklı olması son derece önemlidir. Beslenme programına sağlıklı gıdalar ekleyerek kilo almanızı destekleyebilirsiniz. Tüketilen çeşitli yiyecekler kilo almaya sebep olsa da sağlık açısından problem teşkil ettiği için kesinlikle tüketmekten kaçınmak gerekir. Bu yiyecekler yerine sağlık açısından fayda sağlayan gıdaları tüketmeye özen göstermek gerekir. Sağlıksız yiyecekler tüketildiği zaman sağlıksız bir kilo alımı söz konusu olur. Bu gıdalar vücutta yağ olarak depolanır. Bu sebeple aşağıda verilmiş olan sağlıklı gıdaları tercih etmeye özen göstermek gerekir.

1. Süt

İnsan sağlığı açısından en faydalı içeceklerden biri süt olmaktadır. Uzun yıllardır kas yapma ve kilo alma konusunda tercih edilen süt, besin değeri bakımından çok zengindir. Iyi bir protein değerine sahip olmasının yanı sıra karbonhidrat ve yağ dengesini koruma konusunda da büyük bir fayda sağlar. Kalsiyum bakımından zengin olan süt, kas ve kemik sağlığı için son derece önemlidir. Kas geliştirmek ve kilo almak isteyen kişiler için peynir altı suyu ve kazein protein ihtiyacı bakımından çok büyük bir önem taşır. Ağır antrenmanlar gerçekleştirerek kilo almaya çalışan kişilerin süt tüketimine dikkat etmesi gerekir. Egzersiz öncesinde ya da sonrasında süt tüketimini gerçekleştirerek kilo alma hızını arttırabilir. Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında olduğu için gönül rahatlığı ile süt tüketim gerçekleştirilebilir.

2. Pirinç

Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında yer alan diğer önemli besin ise pirinç olmaktadır. Düşük maliyeti ile karşımıza çıkan pirinç, karbonhidrat kaynağı olmaktadır. Bir tabak pirinç pilavı tüketildiği zaman 200 kalori almak mümkün olur. Aynı zamanda bir tabak (165 gram) pirinç içerisinde 44 gram karbonhidrat bulunur. Kalorisi yüksek besinler içerisinde yer alan pirinç, yüksek miktarda karbonhidrat içermesinden kaynaklı olarak kilo alımını hızlandırır. Yanında ek olarak protein kaynağı tüketmeye de dikkat etmek gerekir. Fakat çok fazla pirinç tüketmek içerisinde yer alan fitik asit sebebiyle çeşitli problemlere sebep olabilir. Çinko ve demir emilimini azaltma gibi bir problem ortaya çıkabilir. Kilo almaya çalışırken aynı zamanda kas kütlenizi arttırıp yağ kütlenizi  azaltmak için çeşitli egzersizler yapabilirsiniz.

3. Fıstık Ezmesi ve Kuruyemiş

Fıstık ezmesi ve kuruyemiş kalori bakımından çok yüksek besinlerdir. Kilo almak isteyen kişiler için ideal olan besinler arasında yer alırlar. Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında yer alan kuruyemişler günlük belirli sayılarda tüketilmelidir. 10 adet bademin içerisinde 8 gram protein, 18 gram ise sağlıklı yağ bulunur. Çok fazla kaloriye sahip olduğu için günde 2 avuçtan fazla tüketilmesi doğru değildir. Fıstık ezmesini pek çok farklı şekilde tüketmek mümkün olur. Yoğurt içerisine konularak tüketilebildiği gibi smoothie şeklinde tüketmek de mümkündür. Fakat orijinal fıstık ezmesi olduğundan emin olmak gerekir. İçerisinde katkı maddesi ya da şeker içeren fıstık ezmeleri sağlık açısından problem teşkil eder. Kilo almak isteyen kişilerin mutlaka sağlıklı besinler tüketerek kilo alması gerekir.

4. Nişasta ve Patates

Patates ve nişasta sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında yer alırlar. Bir yiyeceğin içerisinde nişasta bulunduğu zaman daha kalorili hale gelir. Bu sebeple yüksek kalorili besinler tüketmek isteyen kişilerin mutlaka nişasta oranı yüksek olan besinleri tüketmeye önem göstermesi gerekir. Aynı zamanda nişastalı karbonhidrat kaynakları beslenme programı içerisinde mutlaka eklenmelidir. Nişastalı karbonhidrat kaynakları şu şekildedir:

  • Yulaf
  • Kinoa
  • Karabuğday
  • Kabak 
  • Patates 
  • Fasulye
  • Baklagiller

Patates ve patates gibi nişasta içeren diğer gıdalar karbonhidrat ihtiyacını karşıladığı gibi kas glikojen depolarını da artırmaya yardımcı olur. Spor ve egzersiz esnasında yakıt kaynağı olarak glikojen kullanılır. Aynı zamanda bu karbonhidrat kaynakları bağırsak bakterilerinin güçlenmesini de yardımcı olur. Özellikle kinoa son yıllarda en popüler karbonhidrat kaynakları arasında yer almaya başladı.

5. Somon ve Yağlı Balıklar

Somon ve yağlı balıklar mükemmel bir protein kaynağı olarak karşımıza çıkmaktadır. Aynı zamanda içerisinde omega-3  yağ asitleri çok fazla bulunur. Bu yağ asitleri sayesinde hastalıklara karşı daha dirençli bir vücut yapısına sahip olmak mümkün olur. Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında ön plana çıkmayı başarmıştır. 150 gram somon balığı 350 kaloridir. Aynı zamanda içerisinde 4 gram omega-3 yağ asidi  bulunur. Yüksek oranda proteine sahip olduğu için egzersiz yapan kişilerin kısa süre içerisinde kas yapmasına yardımcı olur ve kilo alımında kolaylık sağlar. Daha sağlıklı bir vücut yapısına ulaşabilmek için düzenli olarak somon balığı gibi yağlı balıkları tüketmek gerekir. Haftada bir defa olacak şekilde tükettiğiniz zaman kısa süre içerisinde kilo almanız söz konusu olur. Tüketim esnasında ızgara şeklinde tercih etmek daha faydalı olacaktır.

6. Protein Takviyesi

Kilo almak isteyen kişiler ya da vücut geliştiren sporcular için protein takviyesi son derece önemli bir yere sahiptir. Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında yer alırlar. Kuvvetli bir antrenman ile kombine edildiği zaman alınan kilolar kısa bir süre içerisinde kas haline dönüştürülür. Uygun fiyatlı olduğu için herkesin tüketimi mümkündür. Sağlıklı bir şekilde kilo almak isteyen kişilerin mutlaka protein takviyesi yapması gerekir. Spor yapan kişilerin proteine olan ihtiyacı daha büyük olduğu için genellikle protein takviyesi kullanırlar. Fakat sadece kilo almak isteyen kişiler için de kullanımı mümkündür. Günlük belirlenen oranlardan fazla kullanılmaması gerekir. Vücuda daha fazla protein girmesi daha sağlıklı bir vücut yapısına ulaşmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda antrenmanda yaparsanız alınan kiloları kas haline çevirdiğiniz için daha sağlıklı bir vücut yapısına kavuşmuş olursunuz.

7. Kuru Meyve

Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında kuru meyveler yer alır. Yüksek kaloriye sahip olan kuru meyveler, antioksidan bakımından da zengin olduğu için insan sağlığı açısından büyük bir önem taşır. İçerisinde bulunan yüksek şeker ile kilo almak isteyen kişilerin tercihi arasında yer alır. Pek çok meyvenin kuru hali mevcuttur. Meyvelerin kurutulduğu zaman besin değerini kaybettiği düşünülmektedir. Fakat böyle bir durum söz konusu değildir. Kuru meyveler çok iyi bir lif kaynağı olduğu için metabolizmayı hızlandırır ve sindirim sistemine daha iyi bir hale getirir. Aynı zamanda vitamin ve mineral değeri çok yüksek olduğu için besleyici olmaktadır. Kuru meyvelerin içerisinde sağlıklı yağlar ve proteinler bulunduğu için mutlaka tüketilmesi gerekir. Doğal yoğurt ile birlikte tüketimi de uygundur.

8. Tam Tahıllı Ekmek

Tam tahıllı ekmek kilo almak isteyen kişilerin tüketmesi gereken besinlerden biridir. Kilo almanızı kolaylaştıran tam tahıllı ekmek, bir karbonhidrat kaynağı olmaktadır. Tam tahıl ekmeği yalnız tüketmek doğru değildir. Yumurta, peynir ve et gibi protein kaynakları ile birlikte tüketmek hem pratik hem de kalori bakımından daha dengelidir. Sağlıklı kilo aldıran yiyecekler arasında yer alan tam tahıllı ekmek, dengeli öğünler ile tüketilmelidir. Aynı zamanda tohumlu ekmekleri de tüketebilirsiniz. Vücudumuzun karbonhidrat ihtiyacını tam tahıllı ekmek ile karşılamanız mümkün olur. Sağlıklı ekmekler tüketildiği zaman kısa süre içerisinde kilo alma gibi bir durum ile karşı karşıya kalmanız mümkün olur. Fakat fazlasını tükettiğiniz zaman karbonhidratı fazla tüketmenizden kaynaklı olarak diğer besinler geri planda kalmaya başlar. Bu sebeple her besini doğru bir şekilde tüketmeye önem göstermek gerekir. Tam tahıllı ekmek sindirim sisteminizin iyi bir şekilde çalışmasına da yardımcı olur.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.