Kış Aylarında Hasta Olmamak İçin Yapılabilecekler

Kış Aylarında Hasta Olmamak İçin Yapılabilecekler

Kış aylarında başta soğuk havalar olmak üzere, virüsler, iç ve dış mekanların ısı farkları ve havanın erken kararmasından dolayı oluşan psikoloji gibi pek çok neden hastalığa neden olmaktadır.

Kış aylarında hasta olmamanız için yapılabilecekleri sıraladık.

-Fermente Gıdalar Tüketin

Kış aylarında hastalıklara karşı koruma sağlamak için bağışıklık sisteminin güçlü tutulması gerekmektedir. Bunun için fermente edilmiş gıdalar tüketilmesi önerilmektedir. Tarhana, sirke, boza, turşu ve kefir fermente edilmiş gıdaların başında geliyor. Bu gıdalarla aynı zamanda sindirim sisteminizin de düzene girmesini sağlayabilirsiniz. Fermente edilmiş gıdalar aynı zamanda mineral, protein ve lif bakımından oldukça zengindir.

fermante-gidalar.jpg

-Stresten Uzak Durun

Aslında pek çok hastalığın temelinde stres yatmaktadır. Stres ayrıca bağışıklık sisteminin de bozulmasına neden olabilmektedir. Stres seviyesinin azalması için meditasyon yapılabilir, çeşitli bitki çayları tüketilebilir, kakao, peynir ve yumurta gibi gıdalar tüketilebilir. Çeşitli gıdalar ve meditasyonla stres seviyesini azaltmak mümkün. Stres seviyesinin azalması ile birlikte bağışıklık sistemi de güçlenecektir.

-Ellerinizi Sık Sık Yıkayın

Virüslerin en çok eller aracılığıyla yayıldığı herkes tarafından bilinmektedir. Eller gün içinde sayısız yere temas ettiği için sık sık temizlenmesi gerekmektedir. Ellerin göz ve ağıza temas etmesinden dolayı da çeşitli hastalıkların bulaşma ihtimali bulunuyor. Ellerin mikroplardan temizlenmesi için en az 20 saniye boyunca sabun ve su ile yıkanması gerekiyor.

dogru-el-yikama-18.jpg

-Bol Bol Su Tüketin

Su vücut için vazgeçilmez gıdaların başındadır. Kan dolaşımının düzenlenmesi, sindirim sisteminin normal bir şekilde çalışması, vücut ısısının korunmasını sağladığı gibi bağışıklık sisteminin de güçlenmesi açısından önemlidir. Sadece kış aylarında değil her dönem bol bol su tüketilmesi gerekiyor.

-Mümkün Olduğunca Hareket Edin

Sadece fiziksel değil aynı zamanda psikolojik olarak vücut egzersize ihtiyaç duymaktadır. Bağırsak sağlığının artması, organların sağlıklı bir şekilde çalışması için düzenli bir şekilde egzersiz yapılması gerekmektedir. Ancak kış aylarına uygun giyilmesine dikkat edilmesi gerekiyor.

-Yeterli Uyku

Yetersiz uyku büyüme hormonunun yeterli seviyede salgılanmasını engellemektedir. Stres hormonu olan kortizol hormonunun baskılanması önler, ayrıca bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olduğu gibi psikolojik problemleri de yanında getirir. En az 7 saatlik uyku uyushutterstock-432830263-1-16-9-1581421409-670x371.jpgnması gerekmektedir.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.