Kargo Şirketinden Paranızı Geri Alabilirsiniz

Kargo Şirketinden Paranızı Geri Alabilirsiniz

Tüketicilerin uzaktan satış yöntemiyle mağdur edildiği ve muhattap bulamadıkları belirtiliyor. Ödenen ücretlerin kargo şirketlerinden geri alınması mümkün.

Kayseri’de ikamet eden birisi yabancı uyruklu iki kişi internet üzerinden sipariş ettikleri ürünün aynısı ellerine geçmeyince, Tüketici Hakem Heyeti’nin yolunu tuttu. Tüketici Hakem Heyeti’nin kararı doğrultusunda mağdur edilen iki kişi ödedikleri ücreti kargo şirketinden geri aldı.

Kayseri’nin Talas ilçesinde ikamet eden Rodrigue Djossou isimli bir kişi 26 Kasım tarihinde internet üzerinden 175 TL’ye çanta sipariş etti. Ancak Djossou’ya gönderilen çanta tanıtımlarda gösterilen çanta ile aynı değildi. Ürünün bedeli kargo şirketine ödediğini ve mağduriyetini bildirmesine rağmen herhangi bir yanıt gelmediği için 2 Aralık 2019 tarihinde Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.

5db7c4f9554287156cb23cc6.jpg

Djossou’nun başvurusunu inceleyen heyet, tüketicinin ürünün bedelini kargo şirketine ödediğini, tanıtımda gösterilen ürün ve kendisine gönderilen ürünün farklı olduğu konusunda kargo şirketini bilgilendirdiğini ancak yine de tüketicinin mağdur edilmeye devam edildiğini belirledi. Mağduriyete uğramış olan tüketicinin başvurusunun kabul edilmesine, ayıplı ürün bedeli olan 175 TL’nin de kargo şirketi tarafından tüketiciye iade edilmesine karar verdi.

5 Aralık 2019 tarihinde Firdev Nur Aytulun isimli bir kişi, internet üzerinden 230 TL değerinde bir ürün almış ve ürünün bedelini kargo şirketine ödemişti. Aytulun’da tanıtımlarda gösterilen ürün ve kendisine gönderilen ürünün farklı olduğu konusunda kargo şirketine bilgi verdi ancak kargo şirketinin mağduriyetinin giderilmesi için herhangi bir şey yapmadığını iddia eden Aytulun konuyu Tüketici Hakem Heyetine taşıdı ve ödemiş olduğu 230 TL’nin iade edilmesini istedi.

kargo-shutter-16-9-1586159116-880x495.jpg

Tüketici Hakem Heyeti, Aytulun’un başvurusunu kabul ederek 230 TL’nin kargo şirketi tarafından kendisine ödenmesine karar verdi.

Bu doğrultuda tüketicilere, uzaktan satışlarda geri iade etmek istedikleri ürünlerde karşı tarafta muhattap bulamaması durumunda, ürünü taşıyan kargo şirketine başvurması, kargo şirketinin sorunu gidermemesi halinde de konuyu Tüketici Hakem Heyeti'ne taşıması tavsiye ediliyor.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.