Efsane Cuma’da Alışveriş Rekoru Kırıldı! Bakın Kaç Para Harcandı!

Efsane Cuma’da Alışveriş Rekoru Kırıldı! Bakın Kaç Para Harcandı!

Efsane Cuma geçtiğimiz günlerde yaşandı. Tüm dünyada gerçekleşen efsane cumayla satılan ürünler, yarı fiyatına satılıyordu. Türkiye’de de bu yıl oldukça yüksek bütçeli alışverişler gerçekleşti ve şimdiye kadar ki en yüksek alışveriş gerçekleşti.

 

Efsane Cuma geçtiğimiz günlerde yaşandı. Tüm dünyada gerçekleşen efsane cumayla satılan ürünler, yarı fiyatına satılıyordu. Türkiye’de de bu yıl oldukça yüksek bütçeli alışverişler gerçekleşti ve şimdiye kadar ki en yüksek alışveriş gerçekleşti.

Kasım ayına girişle birlikte neredeyse Türkiye’nin her yerinde yüzlerce mağaza ve dijital platform kampanyalar yapmaya başladı. Yapılan kampanyalarda milyonlarca ürün yarı fiyatına kadar satılabiliyordu. Türkiye’deki en popüler ödeme altyapısı olan İysico tüketicilerin Efsane Cuma’da yaptıkları alışveriş istatistiklerini paylaştı.

5daee5437152d82270342011.jpg

İysico’nun bugün paylaştığı istatistiklere göre Türkiye’deki tüketiciler gelmiş geçmiş en büyük efsane cuma alışverişini gerçekleştirdiler. Rekor bir alışveriş durumu gerçekleşti. Bu bağlamda yapılan alışverişlere göre geçen yıla nazaran %103’lik gibi bir artış görünüyor. Tüketicilerin işlem adedi de geçtiğimiz yıla nazaran çok daha fazla.

turkiyede-online-alisveris-arastirma.jpg

Türkiye’de geçen yıl Kasım ayında yaşanan efsane cuma kampanyalarında ortalama olarak 211 lira harcama gerçekleşmişti. Bu yıl ise gerçekleşen alışverişlerde 273 lira harcama yapıldı. Bu sayede gelmiş geçmiş en yüksek alışveriş rekoru kırılmış oldu. Ayrıca tüketicilerin aldıkları ürün adedi de %57 gibi bir büyüme gösterdi.

Taksitli Alışverişte Düşüş!​​​​​​​

Paylaşılan verilere bakıldığında alışverişlerde taksitlendirmeler düştü. 2020 yılında, 2019 yılına göre daha az taksit uygulandı. Geçtiğimiz yıl ortalama olarak %50 gibi bir tek çekim işlemi gerçekleşmekteydi. Bu yıl ise %30’a kadar düşüş gözlemlendi. Yani efsane cumada alışveriş yapan kişiler, taksitli olarak tercih etmeyip direk ödemeye yöneldi.

video2x.jpg​​​​​​​.

Alışveriş Kategorileri Değişti

Efsane cuma kampanyalarıyla birlikte en çok harcama yapılan sektörlerde belli oldu. Bu yıl alışverişlerde en çok harcama giyim üzerine gerçekleşti. Bunların yanı sıra çevrimiçi eğitim harcamalarında da büyüme bulunuyor. Efsane cuma kampanyaların da koşullara göre değişmesi oldukça dikkat çeki. İyzico’nun paylaştığı verilere göre eğitim harcamalarında yapılan işlem sayısı %62 olarak belirlendi. Bu hacimle birlikte %48’lik bir eğitim harcaması ortaya çıktı.

En Çok Alışveriş Yapan Bölge: Marmara

İyzico, yaptığı veri paylaşımında en çok hangi bölgenin alışveriş yaptığını belirtti. Paylaşılan verilerde geçen yıl olduğu gibi bu yılda Marmara oldu. Marmara, efsane cuma kampanyalarında en çok sipariş veren bölgelerden birisi oldu. Bunların yanı sıra İç Anadolu da büyük harcama gözlemlendi. En çok maddi harcama İç Anadolu da gerçekleşti. Fakat sayı bazında Marmara’nın daha yüksek olması, 1 numaraya taşıdı.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.