Gelişim Çağındaki Çocukların Boyunu Uzatan Yiyecekler

Gelişim Çağındaki Çocukların Boyunu Uzatan Yiyecekler

Gelişim çağındaki yani ergenlik dönemindeki çocuklar doğru gıdalarla beslendiği taktirde daha uzun boylu olabilirler.

Gelişim çağındaki çocukların beslendikleri gıdalar onların büyümeleri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Genetik olarak bir çocuğun boyuna müdahale etmek elbette mümkün ancak bu yiyeceklerden tüketmesi çocuğun boyunun en az 5 santim kadar uzamasını sağlayacaktır.

Hindi Göğsü

Yapılan araştırmalar büyüme çağındaki çocuğun günde en az 15-20 gram aralığında hindi göğsü tüketmesi gerektiğini ifade ediyor. Arginin bakımından en zengin yiyeceklerden bir tanesi hindi göğsüdür. Bundan dolayı mümkün olduğunca tüketilmesi gerekmektedir.

hindi-kalori.jpg

Kırmızı Et

Büyüme evresinde olan çocuğun en fazla tüketmesi gereken besin grubunun başında kırmızı et gelmektedir. Proteinlerin içindeki aminoasitler vücudun tüm dokularının oluşturulmasında kullanılmaktadır. Sığır eti L-ortinini sentezlemeye yardımcı olduğu için en fazla tüketilmesi gereken kırmızı et türüdür. Et tüketemeyenlerin demir açısından zengin olan besinleri tüketmesi tavsiye edilmektedir.

resized-1aad3-640027f0shutterstock-187627262.jpg

Uskumru

Kemiklerin sağlam olması için D vitaminine ihtiyaç vardır. En büyük D vitamini kaynağı da güneştir. Yiyecek olarak ise uskumru, somon, ton balığı, süt, peynir gibi besinlerden D vitamini elde edebilirsiniz.

uskumru-fiyati.jpg

Avokado

Vücudun D vitamini ve kalsiyumu doğru bir şekilde işleyebilmesi için magnezyuma ihtiyaç duymaktadır. D vitamini ve kalsiyum ihtiyacınızı düzgün bir şekilde karşılıyorsanız, magnezyum ihtiyacınızı da düzgün bir şekilde karşılayarak dengede tutmanız gerekmektedir. Avokado magnezyum ihtiyacının karşılanması için oldukça iyi bir seçenek olacaktır. Kan basıncı ve ritminin düzenlenmesine de yardımcı olacaktır.

avokado-faydalari.jpg

Çilek

C vitamini sağlıklı bir kemik gelişimi açısından son derece önemlidir. Kolajen oluşturulması için C vitamini kullanılmaktadır. Çilek en büyük C vitamini kaynaklarından bir tanesidir. Ayrıca karpuz, kivi ve kavun diğer C vitamini kaynağı olan besinlerden bir tanesidir.

unnamed.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.