Gebelikte Mutlaka Alınması Gereken Besin: Kolin

Gebelikte Mutlaka Alınması Gereken Besin: Kolin

Kolin, karaciğerde üretilen bir besindir. Ancak genelde vücut üzerinde yeterli miktarla üretilmediği için dış gıda ve takviyeler ile alınması gerekmektedir.

Kolin, karaciğerde üretilen bir besindir. Ancak genelde vücut üzerinde yeterli miktarla üretilmediği için dış gıda ve takviyeler ile alınması gerekmektedir.

Kolin, birçok metabolik faaliyetler için gerekli olan temel besin maddelerinden biridir. Bu sebeple, gebelikte kolin eksikliği metabolizma faaliyetlerinin yerine gelmemesine neden olur. Bu eksiklik ise hem anne hem de bebek açısından olumsuz durumların ortaya çıkmasına neden olabilir.

Kolin, hücre zarları için gerekli olduğu kadar kas kontrolü, hafıza, beyin ve sinir sistemi fonksiyonları için de büyük önem taşır. Kolin, B vitamini türleri ile benzer fonksiyonlara sahip olduğundan dolayı B12 vitamini eksikliği çeken ya da folik asit takviyeleri kullanmayan kadınlar için ihtiyaç halini alır. Bu sebeple de kolin ile B vitamini ilişkili olarak görülmektedir.

Gebelikte Kolin Neden Önemlidir?

Bebeğin, sağlıklı bir beyin ve sinir sistemi fonksiyonlarına sahip olabilmesi için özellikle gebelik süresince ve emzirirken mutlaka yeterli miktarda kolin alınmasına ihtiyaç vardır. Kolin eksikliğinin olduğu durumlarda doğum kusurları ve bilişsel gelişim gerilikleri riski görülebilir. Bu sebeple, gebelikte kolin eksikliğinin önüne geçebilecek bir diyet ile beslenmek önemlidir.

Başka bir detay vardır ki, gebelikte kolin üretimi de artmaktadır. Gebelikte kolin artışının nedeni, gebelik boyunca östrojen salgısının artması ve östrojenin kolin üretiminde uyarıcı özelliğe sahip olmasıdır. Bununla birlikte, diyet takviyesi ile kolin gereksinimi de devam eder. Uygulayacağız diyetin de kolin açısından zengin olması gerekmektedir.

Gebe ve Emziren Annelerin Günlük Kolin İhtiyacı Ne Kadardır?

ABD Gıda ve Beslenme Kurulu yaş, cinsiyet, hamilelik ve emzirme gibi etkenleri göz önünde bulundurarak günlük kolin ihtiyacını belirlemiştir. ABD Gıda ve Beslenme Kurulu’nun belirttiği değerler ise şu şekildedir:

  • Gebe anne adaylarının günlük kolin ihtiyacı: 450 mg
  • Emziren annelerin kolin ihtiyacı: 550 mg

Kolin İçeren Besinler Nelerdir?

Kolin içeren besinler, genel olarak günlük diyetimizde yer alan besinlerdir. Kolin, başta yumurta olmak üzere birçok besinde bulunur. Gebe kadınlar için en sık tavsiye edilen kolin kaynağı yumurtadır. Bunun nedeni ise yumurtanın hem iyi bir protein kaynağı olması hem esansiyel amino asit kaynağı olması hem de iyi bir kolin kaynağı olmasıdır. Yumurtanın süper besinler listesinin ilk sıralarında yer aldığını söyleyebiliriz. Bununla birlikte demir ve B12 vitamini bakımından zengin olan ciğer de kolin açısından önemli bir besin kaynağıdır.

Diğer kolin değeri yüksek besinler ise şunlardır:

  • Et, ciğer, balık, kümes hayvanları ve yumurta gibi protein değeri yüksek besin kaynakları.
  • Brokoli, karnabahar, lahana, patates ve havuç gibi sebzeler.
  • Kinoa, tam tahıllı ekmek ve pirinç.
  • Fındık fıstık ve tohumlar.
  • Soya yağı.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.