Fit Vücuda Sahip Olmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Fit Vücuda Sahip Olmak İçin Nasıl Beslenmeli?

Fit vücuda sahip olmak öncelikle kaslı olmak veya manken gibi bir vücuda sahip olmak anlamına gelmemektedir. Fit vücut kişinin kilo boy oranının dengeli olması, yağ oranının optimum olması, sağlık açısından

 

 

Fit vücuda sahip olmak öncelikle kaslı olmak veya manken gibi bir vücuda sahip olmak anlamına gelmemektedir. Fit vücut kişinin kilo boy oranının dengeli olması, yağ oranının optimum olması, sağlık açısından vücudu engelleyen bir durumun olmaması olarak anlamlandırılmaktadır. Kilo boy endeksi ile yağ oranı bazı durumlarda eksik veya fazla olabilir ama bu düzensizliğin çok olmaması ayrıca sağlık taramasından da pozitif sonuç alınması ile birlikte de fit bir vücuda sahip olunduğu söylenebilir.

Fit vücut denilince genel kanı olarak akla erkek gelse de aslında fit vücut cinsiyet ayrımı yapılabilecek bir konu değildir. Kadın ve erkek için fit vücut kavramı kullanılmakla birlikte bu vücuda sahip olmanın iki önemli ayağı olmaktadır. Beslenme programının olması fit vücut için ilk kural iken ikinci kural ise düzenli bir spor veya egzersiz alışkanlığını kapsamaktadır. Şimdi hazırsanız düzenli bir beslenmenin bazı ayaklarından bahsedeceğiz.

 

İdeal Kilonuzu Tespit Edin

Dijital ortamlarda kolaylıkla boy ve kilo hesabı yapılarak ideal kilonun sonuç olarak verildiği hesaplamalara ulaşmak mümkün. Bu ideal kilo referans alınabilir veya uzman bir doktor tarafından ideal kilo için kemik ağırlığı, yağ oranı hesabı yapılarak en doğru ideal kilonuzu öğrenebilirsiniz. Bu ilk adım beslenme düzeninin ilk adımıdır.

 

Spor Öncesi ve Sonrası Beslenme

karbonhidrat-yukelemesi-1040x592.jpg

Spor öncesi vücudun hızla yakabildiği ve ihtiyaç duyduğu karbonhidrat, su, protein tüketebilirsiniz. Bu sebeple spor egzersizleriniz daha verimli geçecektir. Öte yandan spor sonrası da yine ilk besin olarak karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenmeyi seçebilirsiniz.

 

Çeşitli Beslenmek

Tek tip beslenme alışkanlığından kesinlikle vazgeçmelisiniz. Vücuda gerekli protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, mineral alımlarına dikkat etmeniz ve bunları azar azar almanız gereklidir.

 

Hızlı Yememek

Beslenirken yapılan en büyük hatalardan biri hızlı yemek yemektir. Hızlı yemek yediğiniz zaman, doyma sinyalleri beyne ulaşmadan tüm besin depolarını zaten doldurmuş oluyorsunuz. Aslında bir tabak yemek size doyma hissini verecekken hızlıca yemeniz durumunda bu doyma hissi beyne ulaşmadan yemeğin ikinci tabağını da bitirmiş olmanız muhtemel. Bu sebeple yavaş yemeyi bir alışkanlık haline getirin.

 

Bazı Diyetlerden Kaçının

Bazı diyetler size kısa sürede kilo vermeniz veya fit vücuda sahip olmanızı vaat edebilir. Bu gibi diyetlerde kısa süreli yararlar gözetilmekte olup uzun vadede olası sorunların da getiricisi konumuna geçebilir. Bu sebeple bu tarz diyetlerden kaçınmanız ve sağlıklı kilo vermeniz önemli.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.