Kış Aylarının Vazgeçilmezi Mandalina Meyvesinin Sağlığa Faydaları

Turunçgiller ailesinin en önemli üyelerinden oluşan mandalina çoğu insanın sevdiği, kış aylarının ise olmazsa olmazı olan vitamin deposu bir meyvedir. Daha çok ılıman iklimlerde yetişen mandalina ülkemizde Akdeniz bölgesinde oldukça fazla yetiştirilmektedir. Ülkemizde mandalinanın başkenti Antalya ve çevre iller olarak bilinir.

Yayınlanma:
Kış Aylarının Vazgeçilmezi Mandalina Meyvesinin Sağlığa Faydaları

A ve c vitamini açısından oldukça yüksek değere sahip mandalina; potasyum, folat, demir, kalsiyum, lif, sodyum gibi bileşenler açısından da zengindir. İçerisinde karbonhidrat, şeker, yağ ve protein de bulunur. Peki bu kadar sağlıklı bir meyvenin en çok kış aylarında tüketilme sebebi nedir? 12 ay boyunca yetiştirilebilecek olan bu meyve sonbahar başlarında hasat edilir ve sıkça tüketilmeye başlanır. Kış aylarında çok fazla tüketilme sebebi ise soğuk algınlığı, grip gibi daha çok kışın geçirilen hastalıklara ilaç kadar iyi geldiği içindir. Fakat mandalinanın faydaları sadece soğuk algınlığına iyi gelmesiyle sınırlı değildir. İnsan vücuduna ve sağlığa olan faydalarını gelin hep birlikte inceleyelim.

SOĞUK ALGINLIĞI VE GRİBE KARŞI KORUR

Yukarıda da belirttiğimiz gibi mandalinanın belki de en önemli faydası soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıklara iyi gelmesidir. Özellikle c vitamini açısından zengin oluşu bağışıklık sistemini epey güçlendirmeyi sağlar. Hasta olduğumuzda bağışıklık düzeyimiz aşağılara indiği için mandalina tüketimi bunu normal dengeye çıkartmak ve vücut direncini güçlendirmek adına önemli bir rol oynar.

KANSERDEN KORUR

Bağışıklık güçlendirici özelliği ve içerisinde bulunan birçok anti kanserojen madde sayesinde kanser hücrelerine karşı bir duvar gibi vücudu korur veya vücutta bulunan tümörün büyümesini engeller.

KAN ŞEKERİNİ DÜZENLER

Şeker oranı oldukça az olan mandalina kana yavaş yavaş karıştığı için kan şekerini aniden yükseltmez. Ve içerisinde sağlıklı şeker bulunduğu için kan şekerini dengede tutmaya yardımcı olur. 1 porsiyon mandalina yani 1 büyük veya 2 küçük mandalina vücudun kan şekeri ihtiyacını rahatlıkla karşılayabilmektedir.

KALP SAĞLIĞINI KORUR

İçerisinde bulunan flavanoidler kalp sağlığına iyi gelirken c vitamini de çok güçlü bir etken olduğu için kalp, damar hastalıklarına karşı vücudu korur. Kolestrolü düşürücü ve kan basıncını dengeleyici özelliğe sahip olduğu için yüksek tansiyonu engeller. Yapılan araştırmalarda mandalinanın kalp krizi riskini azalttığı da saptanmıştır.

GÖZ SAĞLIĞINI KORUR

A vitamini açısından da oldukça zengin olan mandalina göz sağlığını korumaya ve göz hastalıklarından korunmaya yardımcı olur. göz sağlığı için en önemli ve faydalı vitamin olan a vitamini mandalinada oldukça fazla bulunmaktadır.

KEMİK ERİMESİNİ ÖNLER

Kemik erimesini önleyen potasyum ve a vitamini mandalinada bulunduğu için vücudu kemik erimelerine karşı korur.

ZAYIFLAMAYA YARDIMCI OLUR

İçerisinde bulunan yüksek lif tokluk hissi yarattığı için ve mandalina aynı zamanda kan şekerini dengelediği için diyet yapanlar sağlıksız şeker kullanmak yerine ara öğünlerinde mandalinaya yer verebilir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta porsiyon tüketiminin fazla olmamasıdır. Aksi takdirde içerisinde yağ ve şeker de bulunduğu için kişinin diyetini olumsuz etkileyebilir.

BAĞIRSAK SAĞLIĞINI KORUR

Turunçgiller ailesinin en kolay sindirilen üyelerinden biri olan mandalina bağırsakları da olumlu yönde etkiler. İçerisinde bulunan lif bağırsak sağlığını koruduğu ve düzenli çalışmasını sağladığı için doğrudan bağırsakların aktif ve düzenli bir şekilde çalışmasında rol oynar. Böylece sağlıklı bir şekilde kilo kaybı gerçekleşmesini de sağlar.

HAMİLE VE BEBEKLER İÇİN ÖNEMLİ BİR KALSİYUM KAYNAĞIDIR

İçerisinde folat bulunan mandalina hamilelik döneminde anne sağlığı ve embriyo gelişimi için önemli bir rol oynamaktadır. Büyüme döneminde olan bebekler için de içerisinde bulunan potasyum, kalsiyum gibi içerikler gelişimini olumlu yönde etkiler.

SAÇLARI GÜÇLENDİRİR

İçerisinde kalsiyum bulunduran mandalina saçları güçlendirir ve kırıkları azaltmaya da yardımcı olur. Bunun sebebi ise içerisinde bulunan çok sayıda mineral ve vitaminlerdir.

MANDALİNANIN ZARARI VAR MIDIR?

Mandalinanın herkes tarafından kabul görmüş veya kanıtlanan bir yan etkisi yoktur fakat vücudu alerjik reaksiyonlara yatkın kişilerde mandalinanın porsiyon tüketimi az ve sınırlı seviyede olmalıdır. Bu kişiler çok fazla mandalina tüketirse ciltte kızarıklık, tahriş gibi yan etkilerle karşılaşabilirler. İçerisinde şeker bulunduğu için yine çok fazla tüketmek şeker hastaları için ve diyet uygulayan bireyler için oldukça sakıncalıdır. Uzmanlar mandalinanın üzerindeki beyaz kabuğu çıkarılmadan yenmesi gerektiğini söyler çünkü beyaz kabuğun içerisinde de sağlığa olumlu etkileri olan bileşenler bulunur fakat mandalina çekirdeği çıkarılarak tüketilmelidir. Çekirdek çıkarılmadan tüketildiği takdirde apandisitin tıkanmasına sebep olabilmektedir.

Mandalina sadece meyve olarak değil çay veya meyve suyu olarak da tüketilmektedir. Posası alınarak veya kullanılarak meyve suyu halinde içilebilirken bu meyveden çay olarak yapıp tüketmek de mümkündür. Mandalinanın suyunu ayırıp sadece posasını tüketenler de mevcuttur. Çayı ise meyvenin kendisi değil de kabukları kaynatılarak yapılır. Meyve suyu halini alması için meyvenin kendisi robotta sıkılarak bir miktar da su eklenerek bu hale getirilir. Kısaca mandalina yıllardan günümüze kadar posasından kabuğuna kadar yararlanabileceğimiz sağlıklı; bir o kadar da lezzetli bir yiyecek ve tabi içecek haline gelmiştir.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet