Fast Foodun Zararları Nelerdir? Fast Foodun İçinde Neler Vardır?

Fast Foodun Zararları Nelerdir? Fast Foodun İçinde Neler Vardır?

Özellikle küçük çocukların sevdiği fast food yiyecekler, sürekli tüketilmeye devam etmektedir.

Özellikle küçük çocukların sevdiği fast food yiyecekler, sürekli tüketilmeye devam etmektedir. Çünkü fast foodun zararları çok ciddi sağlık sorunlarına sebep olabilse de, anne ve babalar çocuklarını hamburger ve pizza gibi yiyeceklere alıştırarak, onları ödüllendirmek istedikleri zaman genellikle bu yiyecekleri tercih etmektedir.

Bu durumun oldukça yanlış olduğunu, başta çocukların ve tüm diğer insanların sağlıklı kalabilmek için bu gıdalardan uzak durmaları gerektiğinden önce “Fast Foodun içinde neler var?” sorusuna dikkat etmek gerekir.

Fast Foodun İçinde Neler Vardır?

Çocuğunu, kendisini ve diğer sevdiklerinin sağlıklı beslenmesi gerektiğini düşünen her insan bu konuda mutlaka “Fast Foodun içinde neler var?” sorusunu sormalıdır. Çünkü bu gıdalar, yıllarca saklanabilen malzemeler ile hazırlanır.

Ürünlerinin doğal malzemeler ile hazırlandığını söyleyen pek çok sayıda büyük fast food şirketleri de bulunur. Fakat bu durum doğru olabilse de bu gıdalarda çok miktarda kullanılan sucuk, sosis, salam, jambon gibi et ürünlerinin ve çeşitli peynirlerin ne kadar sağlıklı ortamlarda, hangi ham maddeler ile üretildiklerini bilmek imkansızdır.

Trans Yağ

Biber, mantar, mısır ve marul gibi malzemelerin dışında kalan diğer tüm fastfood malzemelerinde yüksek oranda yağ bulunur. Bu yiyeceklerde bulunan yağlar tamamen trans yağdır. Özellikle menülerde bulunan kızartılmış yiyecekler, trans yağ açısından oldukça zengindir.

Trans yağın bu kadar fazla kullanılmasının en önemli sebepleri ise maliyetinin düşük olması, yiyeceklerin tadını güzelleştirmesi ve daha uzun süre saklanabilmelerini sağlamasıdır. Dolayısıyla fast foodun zararları en çok trans yağ ile alakalıdır.

Rafine Karbonhidrat

Rafine ya da işlenmiş karbonhidratlar en fazla hamur işlerinde ve asitli içeceklerde bulunur. Yüksek karbonhidrat seviyesi ise düzensiz kilo alımına sebep olmaktadır. Çocuklarda görülen obezite rahatsızlıklarının büyük bir bölümü, fast foodun zararları ile alakalıdır. Bu gıdalar, lif içeriği düşük olan rafine türündeki karbonhidrata sahiptir.

Tuz

Tuz, vücut için oldukça önemli bir maddedir fakat günlük ideal tuz tüketimi WHO (Dünya Sağlık Örgütü) tarafından yaklaşık 6 gram olarak belirlenmiştir. Ketçap, mayonez ve diğer çeşitli soslar ise tuz açısından oldukça zengindir. Fastfood malzemelerinin sahip olduğu tuz ile beraber, onlar ile tüketilen bu soslardaki tuzların da eşzamanlı olarak vücuda alınması sağlıklı değildir. Çünkü aşırı tuz tüketiminin sebep olabileceği önemli hastalıklar bulunmaktadır.

Fast Food Neden Tüketilmemelidir?

Fast Foodun zararları, sahip olduğu tuz, trans yağ ve rafine karbonhidratlar ile alakalıdır. Örneğin bu yiyecekler aracılığıyla tüketilen yüksek miktardaki tuz, hipertansiyon hastalığına sebep olabilmektedir. Ayrıca tuzun kimyasal yapısında bulunan sodyum, vücutta dehidrasyon etkisi meydana getirerek böbreklere ve kalp yetmezliğine sebep olabildiği gibi, kalsiyumun vücut tarafından emilerek kullanılmasını da zorlaştırır ve kemik erimesi sorununu ortaya çıkarabilir. 

Lezzetli oldukları için sürekli tercih edilen fast food yiyecekler, tatlandırıcı ya da parlatıcı özelliği bulunan kimyasallar da bulundurur. Çok miktarda bulunan trans yağın zararları arasında en önemlileri, zamanla kötü kolesterol seviyesini yükseltmesi ve damarların doğal yapısını bozmasıdır.

Dolayısıyla fazla tüketilmeleri durumunda obezite ile berber tip 2 diyabet ve hatta daha sonraki zamanlarda bağırsak kanseri bile ortaya çıkabilir. Çünkü diyet lifi oranı düşük olan besinler, sindirim sistemini olumsuz etkilemektedir. Rafine karbonhidratın yağa dönüştürülerek depolanabilmesi ya da insülin seviyesini artırmasına bağlı olarak pek çok kardiyovasküler hastalığın görülme riski de artar.

Fast Foodun zararları arasında olan damar tıkanıklıklarından korunmak ve ileri yaşlarda kalp krizi riskini azaltmak için bu maddenin olabildiğince az tüketilmesi gerekir. Özellikle pizzaların hamurları, önemli bir miktarda rafine karbonhidrat bulundurur. Menülerde bulunan gazlı ve şekerli içeceklerin rafine karbonhidrat seviyesi de yüksektir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.