Evde Meditasyon Nasıl Yapılır?

Evde Meditasyon Nasıl Yapılır?

Evde meditasyon yapmak, sanıldığının aksine oldukça kolay bir iştir, meditasyon yapmanın ne demek olduğunu anlamadan meditasyon yapılamaz.

Evde meditasyon yapmak, sanıldığının aksine oldukça kolay bir iştir, meditasyon yapmanın ne demek olduğunu anlamadan meditasyon yapılamaz. Bazı insanlar bu kavramı, çeşitli ritüellerle beraber yapılan ve belli kuralları olan duruşlar olarak anlar ve anlatırlar. Oysa meditasyon en kısa tabirle kendine gelmektir. Öylece bir yerde oturup, zihnin getirip götürdüğü tüm görüntülere kayıtsız kalmayı başarmaktır. Zihinle mücadele etmek, işi daha da karmaşık hale getirdiğinden, kişi, ipleri eline alarak, zihnin yönlendirme gücünü iptal eder. Bu duruş, kısa ve uzun vadede büyük yararlar sağlar. Günümüz insanı evde meditasyon ile zihnin tüm karmaşasını sadeleştirir, stres ve kaygıları absorbe eder. Daha sağlıklı bir beden, daha sağlıklı bir ruh hali ile mümkün olur. Meditasyon da ruh halini dinginleştirme uygulamasıdır. Evde meditasyon nasıl yapılır sorusunun cevabına gelince, evde yarı aydınlık bir ortamda tek başınıza oturmadan önce, yıkanıp temiz ve rahat elbiseler giymeniz, yeterlidir. Sonra da en rahat olduğunuz pozisyonda oturmak, bu arada bir objeye odaklanmak, bu hali 10-25 dakika devam ettirmek yeni başlayanlar için yeterlidir. Burada beli dik tutarak başı hafifçe yukarı kaldırmak şart değil ama prana adı verilen enerjinin, birinci çakra noktasından yukarıya hareket etmesini kolaylaştırmak için yapılabilir. Gergin ve ağrıyan bir bedenle meditasyon yapılamaz. Ancak tüm fiziksel rahatlık ve konfor sağlandıktan sonra kişi, evde meditasyon uygulamasına başlayabilir. Yaşamınız yeterince stresli ise, evde meditasyon uygulaması sizi bir çok sorundan kurtarabilir.

Eskiden meditasyon ya aşram müdavimleri tarafından yapılırdı ya da kendini tamamen hayattan izole eden insanlar tarafından yapılırdı. Oysa günümüzde herkes, her yerde meditasyon yapıyor. Gurup halinde meditasyon yapmanın enerjiyi yükselttiği de doğrudur. Ama evde meditasyon yaparak da belli bir enerji yükselmesi sağlayabilirsiniz. Meditasyona başlayan biri, karşısına bir obje alabilir, ya da 3. göz adı verilen hayali noktaya odaklanabilir. Bu nokta, alnın ortası yani iki kaşın orta-üst kısmındaki yerdir. Bu noktaya gözleri kapatarak içeriden odaklanmak, Kriya yoga geleneğinin bir tarzıdır. Bazıları zen müzikleri dinleyerek, sakinleşirler ve meditasyon daha verimli gelir. Bazıları da tamamen sessiz bir ortamı tercih ederler. Bunun da bir kuralı yoktur, kişi kendini dingin ve huzurlu hissedeceği ortamı oluşturabilir.

Evde meditasyon, size iç görü kazandırabilir. Ünlü uzak doğu bilgeleri 4.000 yıldır bu uygulamayı yapmaya nesilden nesle devam ettiler. Günümüzde hala bu öğreti devam ediyor. Meditasyon bir oturuş ve kendi iç alemine dönüşün çabasıdır. Kişi kendini unutarak dış dünya ile çok fazla sıkı-fıkı olmaya başladıkça, iç aleminden de uzaklaşıyor ve özü ile irtibatını yitiriyor. Ancak öz içeridedir ve insan nereye giderse gitsin, öz içeride onun dönüşünü beklemektedir.  Kişi her an içeriye yönelerek, öze ulaşmayı deneyebilir. Karışık bir kafa ile, dolu ve tükenmez arzularla dolu iken meditasyon yapılamaz. İnsanların bir şeylerden sıkılmış olması ve bir arayış içine girmiş olması gerekir.  Arayış yoksa buluş da olmazMeditasyon yaparken bu uygulamanın faydalarını görmek için, yüzeysel bir istekle ve geçici hevesle oturmak yeterli faydayı sağlamaz. Bunun için süreklilik gerekir. Her gün, sabah saatlerinde, dinginliği korumak için, 10 dakika ile başlanabilir. Akşam da 15 dakika bu duruşu yapmak daha rahat uyumanızı sağlar.

Evde Meditasyona Nasıl Başlamalıdır?

Evde herkes meditasyon yapabilir, ancak insanların ruhsal olarak bir arayış içine girme isteği olmalıdır. Aksi halde, basit bir duruştan ibaret kalır. Kişi sabahları 10 dakika en rahat pozisyonda durarak, ya da nefes alış verişe odaklanarak, bu hali 10 dakika sürdürürse, zihinden gelen saldırıların yoğunluğunun azaldığını görecektir. Bu bile bir rahatlama sağlar.  Her sabah 10 dakika sessiz ve sakin bir şekilde durup, nefesinizi izleyerek başlayın. Çok yoğun çalışan zihniniz bu duruma alışık olmadığı için, sürekli dikkatinizi dağıtmak için görüntüler ve sesler işiteceksiniz. Zihin sizi sıkmak ve bu durumdan kurtulmak isteyecektir. Ancak size düşen, zihnin isteklerini bir kenara atıp, sadece 10 dakika nefese odaklanmayı kesmemektir.  Dikkatiniz her dağıldığında, kendinizi toparlayarak yeniden nefese dönün. Dikkat dağılması bir kaç hafta sürer ancak sonunda kişi, kontrolü eline alır. Zihin, öz ile aranızdaki en kalın duvardır. Bu duvardaki en ufak bir çatlak bile, özden gelecek sonsuz ışık kaynağının, yarıktan size ulaşmasını sağlayacaktır. Bu yüzden sabırlı olmak gereklidir. Sıkılıp işi bırakmak, yarar sağlamaz.

Meditasyonda Yapılan Hatalar

Bazı insanlar, 15 dakika düzenli Lotus pozisyonunda oturarak kalmayı başarsalar da, zihnin götürdüğü yerlere akıp gittikleri için ve nefese tekrar odaklanmadıkları için, bu işlemleri başarısız olur.  Dış duyuları kapatıp içe yönelmek asıl hedef olduğundan, bu esnada müzik dinlemek, sakız çiğnemek, ya da sıkılıp bir şeylerle oynamak işin büyüsünü bozar.  Basit görünse de odaklanabilmek, en büyük sorundur. Nefese sürekli odaklanabilen bir insan, bu işin özünü kapmış demektir. Çünkü o kimse, an içinde kalmayı başarır, ileri geri gitmeyi bırakır. Zihin bu durumda ne yapacağını şaşıracak ve geçmiş-gelecek arasında sizi eskisi gibi sürüklemek isteyecektir. Çünkü zihin, doğası gereği asla an içinde kalamaz. Siz ise kalabilirsiniz. Sizin zihin olmadığınız gerçeği burada net olarak ortaya çıkıyor. Zihinden soyutlanmayı başaran bir insan, tüm negatif duyguların da üstesinden gelmeye başlar.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.