Evde Kalırken Ruh Sağlığı Nasıl Korunur?

Evde Kalırken Ruh Sağlığı Nasıl Korunur?

Koronavirüs etkisi ile birlikte artık insanların yaşamında yeni lügatlar bulmak mümkün. Evde kalmak ve dışarı çıkmamak normal zamanlarda kimsenin söylemediği veya yapmadığı bir uyarı iken artık günümüz şartlarında en çok söylenen söz evde kalınmalı

 

 

Koronavirüs etkisi ile birlikte artık insanların yaşamında yeni lügatlar bulmak mümkün. Evde kalmak ve dışarı çıkmamak normal zamanlarda kimsenin söylemediği veya yapmadığı bir uyarı iken artık günümüz şartlarında en çok söylenen söz evde kalınmalı sözüdür. Evde kalmayı öğrenememiş biz insanlar için bu zorunlu bir durumda oluşturunca ekstra zorlanmalar yaşamamız oldukça normaldir. Evde kalma süreçlerinde daha depresif olmamız veya bunalıma girmemiz oldukça normal kabul edilmektedir.

Sürekli evde kalmak zorunda kalan biri, hele dışarıdaki yaşama oldukça alışkın ise çok fazla zorlanabilmektedir. Evde olma ve dışarı çıkamama hali ile birlikte her gün bir önceki günün aynısı gibi gelebilmekte ve bu sebeple insanlar psikolojik olarak kendilerini kötü hissedebilmektedir. Peki bu durumda neler yapılabilir? İşte sizler için evde kalırken ruh sağlığınızı korumanız için bazı küçük tavsiyeler.

 

Düzen Oluşturmaya Çalışın

Öncelikle psikolojik olarak iyi hissettirecek düşünce şekli bir gün tüm bunların bitecek olacağını kavrayabilmekten geçiyor. Bu düşünceyi aklımızın bir köşesinde her zaman diri tutmak bir yana evde kaldığımız süre içerisinde muhakkak bir düzen sağlamalıyız. Savruk bir yaşam ile evdeki kaos ve psikolojik bunalım oldukça tetiklenebilmektedir. Düzenli bir kahvaltı saati, kitap okuma saati, film izleme saati gibi etkinlikleri yerine getirmeniz halinde daha iyi hissedebilirsiniz.

 

Hobiler ve Yetenekler

5e91b4620f25440ddc97fa7c.jpg

Pandemi sebebi ile evde kalma durumunu avantaja çevirecek bazı şeyler yapmakta mümkün. Örneğin uzun yıllardır yapmak istediğiniz bir şeyi bu süreçte yapabilme fırsatını yakalamış olabilirsiniz. Bir enstrüman çalmaya uğraşmak, resim yapmaya çalışmak, yeni bir dil öğrenmek gibi istekleri zamanında ertelediyseniz evde kaldığınız süreç içerisinde öğrenmeye çalışmanız sizi oldukça iyi hislere ulaştıracaktır. Bazı var olduğuna inandığınız yetenekleriniz içinde dijital ortamlardan dersler bularak hayata geçirmeniz oldukça pozitif yansıyabilir.

 

Egzersiz Yapmak

Evet belki oldukça klişe olacak ama evde kalınan süreçlerde etkisi yadsınamayacak derecede büyük olan spor olgusunu yerine getirmek şarttır. Evin büyüklüğü veya müsaitliği durumuna bağlı olarak belli başlı egzersizler yapmak, vücuttaki sıkışmışlığı atmanıza yardım edecektir. Ayrıca gerginlik gibi hislerden kurtulmaya etki eden egzersizler kilo dengenizi korumanıza da katkı sağlayacaktır.

 

Arkadaşlarınız İle Uzaktan Görüşmeler Yapın

Pandemi sebebiyle evde kalınan süreçlerde yapılması zevkli bir şey kesinlikle görüntülü veya sesli olarak arkadaşlar ile sohbetlerdir. Bu sohbetleri daha sık hale getirerek arkadaşlarınız ile birlikte kafa dağıtabilir ve daha iyi hissedebilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.