Erken Kalkma Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?

Erken Kalkma Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?

Büyük hedefleri olan, kendisiyle yarışmayı seven ya da işe gitmek için erken kalkmak zorunda olan insanlar hep uyanamamaktan ve uykusunu alamamaktan şikayetçiler.

Büyük hedefleri olan, kendisiyle yarışmayı seven ya da işe gitmek için erken kalkmak zorunda olan insanlar hep uyanamamaktan ve uykusunu alamamaktan şikayetçiler. Bazen bir işin çözümü o işi en kolay yoldan yapmaktır. En çok bilinen kural 21 gün kuralı; bu kural yeni bir alışkanlık kazanırken o işi 21 gün boyunca tekrarlamaktır.

Eğer 21 gün boyunca tekrarlanırsa, o iş vücudun alışkanlığı haline geliyor. Ama bir işi 21 gün boyunca yapmak gerçekten kararlılık ister. Bu zorlu mücadelede istikrarın önemi kadar alınacak verim de önemlidir. Eğer sizin uyku vaktiniz, 00.00-06.45 ise sizin vücudunuz ortalama; 6 saat 45 dakika uyumaya alışıktır. Siz, yine aynı saatte yatıp daha erken kalkarsanız vücudunuz için hem kötü olacak hem de zorlanacaksınız.

Erken Kalkma Alışkanlığı

Peki nasıl kolaylaşır? Sizin vücudunuz 6 saat 45 dakika uyumaya alışık olduğu için sizin uyanacağınız saate göre daha erken yatmanız gerek. Sabah kalkınca ilk 5-6 gün hiçbir şey yapmayın; telefonda takılın, televizyon izleyin. Ama uyumayın, bu şekilde uyanıp hemen çalışmaya başlamayacaksınız, çünkü tembellik yapıyorsunuz, tembellik yaptığınız için iş baskısı ile uyanmayacaksınız. Bırakın ilk 1 hafta böyle tembellik yapın.

İlk haftayı tembellik yaparak geçirdiniz ama vücudunuz daha erken kalkmayı öğrendi ve o saatlerde uyanık olmaya ayak uydurmaya başladı. Bundan sonraki günlerde ise çalışmalarınız, ödevleriniz ya da sporunuzu yapabilirsiniz.

Sağlıklı bir şekilde nasıl olur? Vücudunuzun alışık olduğu uyku süresinden az uyursanız gününüzün verimsiz geçme ihtimali çok yüksek. Bunun için daha erken yatın ya da gün içinde ufak şekerlemeler yapabilirsiniz. Ya da gün içinde çok fazla telefonda vakit geçirmeyin, beyninizi telefon ile meşgul ederek kendinizi daha da yormayın ve güne biraz daha enerji saklamış olursunuz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.