Emeklilik Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Emeklilik Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Her insan yorucu iş hayatından sonra rahat bir emeklilik hayal ettiği olmuştur. Bu yazımızda emeklilik başvurusu için gerekli evraklar nelerdir? Bunu anlatacağız.

Her insan yorucu iş hayatından sonra rahat bir emeklilik hayal ettiği olmuştur. Bu yazımızda emeklilik başvurusu için gerekli evraklar nelerdir? Bunu anlatacağız.

Emekli olmak isteyen ve bunun için ilk adımı atacak olan kişilerin sorduğu sorulardan birisi emeklilik için talep edilen evraklar nelerdir? Olmuştur. İş böyle olunca biz de size bu konu hakkında detaylı bir yazı hazırlamak istedik.

Emeklilik yaşı gelmiş veya gelecek olan birçok kişi emeklilik için gerekli evraklar nelerdir. Bunu merak ediyor. Emekli olacak birey öncelikle gerekli koşulları sağlıyor olması gereklidir. Bunlar yaş, prim vb gibi. Daha sonra kişi bulunduğu ilin Sosyal Güvenlik Kurumuna aşağıdaki belgelerle müracaat ederek gereken işlemleri yaptıktan sonra emekli olmaya hak kazanmış olur. Emeklilik rahat bir gelecek, ferah ve huzur içinde bir yaşlılık için gerekli bir yaşam statüsüdür.

Emeklilik başvurusu için talep edilen belgeler

Emeklilik başlangıcı için başvuruda bulunan kişilerden hangi sigorta türü olursa talep edilecek belgeler şunlardır.

  • İşten ayrılma belgesi
  • Gelir vergisinden muafiyet belgesi
  • Tahsis ve talep beyan belgesi

Bu üç belge tüm emeklilik başvurusu için geçerlidir. Diğer emeklilik türlerinde bu belgelerin yanında başka belgeler de istenmektedir

Emeklilik Başvurusu İçin İstenilen Belgelerin Temini Nerden Yapılır?

Emeklilik başvurusu için sizden istenilen belgelerin temin etme yolları şu şekildedir.

  • İşten ayrılma belgesi için kişinin önceden görev yaptığı kurumdan alınabilmektedir. Kişi görev yaptığı kuruma emeklilik için başvuruda bulunacağını ve işten ayrılma belgesi temin ettiğini belirtmelidir.
  • Gelir vergisinden muafiyet belgesi için il kaymakamlığı veya nüfus müdürlüğüne müracaat edilebilir.
  • Tahsis ve talep beyan belgesi için Sosyal Güvenlik kurumu resmi internet sitesinden veya İl Sosyal Güvenlik Kurumu müdürlüklerine müracaat edilmelidir.

Emeklilik Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nereye Teslim Edilir?

Emeklilik başvurusu yaptıktan sonra evraklar il Sosyal Güvenlik Kurumuna teslim edilmelidir. Emeklilik primini doldurmuş kişiler istenilen belgeleri bulunduğu ilin Sosyal Güvenlik Kurumuna teslim ederek emekliliğin keyfini çıkarmaya başlayabilirler. Eğer özel bir sigorta şirketinden emeklilik alındıysa belgeler o şirkete verilmektedir. Emeklilik başvurusu için talep edilen belgeler hazırlandıysa gereken yere teslimi yapılarak emekliliğin başlaması sağlanır.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.