Niche Pazarlama Nedir ve Özellikleri

Niche marketing bir diğer deyişle niş pazarlama sektörüne değinmek istiyoruz. Öncelikle niche kelimesini açıklayacak olursak, duvar içerisinde bırakılan oyuk anlamına gelir. Fransızca’da “duvar hücresi” anlamına gelen bu kelime Türkçeye niş olarak çevrilmiştir.

Yayınlanma:
Niche Pazarlama Nedir ve Özellikleri

Focused (Odaklı) Marketing veya Target (Hedef) Marketing olarak da bilinen niş pazarlama; küçük bir tüketici kitlesinin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak amacıyla geliştirilen odaklı bir pazarlama stratejisidir. Pazarlaması yapılan ürüne de doğal olarak niş pazarı denmektedir. Basit bir örnekle açıklarsak; “ceket” genel bir pazardır. Erkek deri ceket ise daha dar bir kitleye hitap ettiği için niş bir pazardır.

Genellikle büyük firmalar bu çalışmalara önem vererek belirli bir kitleye ulaşmaya çalışırlar. Alt kategorideki ürünlere ilgi duyan tüketicilerin ihtiyaçları karşılanmadığı için, firmalar bu istekler doğrultusunda pazar oluşturur. Piyasadaki boşlukları doldurması nedeniyle niş pazarlamanın önemi büyüktür. Piyasada olmayan mutlaka bir ürün veya hizmet vardır. Kimsenin aklına gelmediği ürünü veya hizmeti keşfettiğiniz anda sağlam bir pazar elde etmiş olursunuz.

Niş pazarlamanın özellikleri:

♦ Ürün veya hizmet ilk defa ortaya çıktığı için yüksek kârda satılabilir.

♦ Tüketiciler istediği ürünü elde etmenin sevincini yaşarken verdikleri paraya önem vermezler.

♦ Hedef kitle dar olduğu için yoğun rekabet ortamı da oluşmaz. Zamanla ürün alternatifleri çıkabilir. Rekabetin oluşması zamanla olacaktır. Ancak zayıf bir ihtimaldir.

♦ Ürün veya hizmet özgün olduğu için ürünün zamanla geliştirilmesi gereklidir. Şirketlerin uzmanlaşma süreci ne kadar kısa olursa pazardaki etkisi o kadar etkili olur.

♦ Tüketici kitlesi az olduğu için müşteri memnuniyeti de ürünün kalitesine göre daha yüksek olacaktır.

♦ Üretim miktarı ve satış oranı düşük kalacak ama kâr oranı yüksek olacaktır.

Niş pazardaki gizli talep ortaya çıkartılmalı ve çok iyi bir pazar analizi yapılmalıdır.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet