Sınav kaygısı: YKS öncesi bilinmesi gerekenler

Hayatın her alanında birçok sınav var ve çocuklar küçük yaşlardan itibaren bunlara hazırlanıyor. Bu sonu gelmeyen yarışlar, insanları psikolojik rahatsızlıklara yol açan belirsizliğe sürüklüyor. Sınavlardan etkilenen kişiler, olumsuz duygulara toleransı düşük ve özgüveni düşük kişilerdir. Ortalama bir kaygı, başarı için faydalıdır ve harekete geçmeye yol açar, ancak yoğun kaygı sadece zarar verir.

Yayınlanma:
Sınav kaygısı: YKS öncesi bilinmesi gerekenler

YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) için geri sayım başladı! Milyonlarca genç üniversite sınavı için 18 - 19 Haziran tarihlerinde TYT ve ATY'ye girecek. Sınav yerleri haftalar öncesinden belli olurken; hafta sonu sabah 10.00'da öğrenciler sınava başlayacak.

Çok sayıda genç sınav için büyük bir stres yaşıyor. Fakat sınavda başarılı olmak istiyorsanız, stres ve kaygıdan uzak durmanız gerektiğini hatırlatmakta fayda var. Bunun için stresin ne olduğunu anlamanız ve onu evcilleştirip ustalıkla yönetmeniz gerekiyor. Peki ya bu nasıl olacak? Sınav stresinden nasıl kurtulunur? İşte detaylar...

Sınav stresi nasıl yönetilir?

Birçok öğrenci, yaşadığı sınav stresi nedeniyle başarılı olamayacağını düşünüp büyük bir kendilerini büyük bir umutsuzluğa kapatıyor. Fakat işin aslı böyle değil. Stres, vücudun olaya uyum sağlamak için verdiği oldukça normal bir tepkidir. Dolayısıyla bu stresle yaşamak ve durumu kontrol altına almak gerekmektedir.

yks.jpg

Sınavdan önce stresten kaçınmak; sağlıklı bir yaşam tarzı, fiziksel ve zihinsel olarak formda olmak için beden ve zihin arasında bir denge bulmakla el ele ilerler. Sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmak için ise gençlerin uygulaması gereken birtakım maddeler bulunuyor. Sınavdan önce aşağıdakilerden kesinlikle uzak durmanız gerekmektedir.

  • Alkol
  • Kahve
  • Tütün ürünleri
  • Hareketsizlik
  • Uzun süre televizyon, bilgisayar veya telefonla vakit geçirmek

Peki ya sınava girecek öğrenciler neler yapmalı? Sağlığına dikkat etmek ve zihinde olmak isteyen gençler aşağıdaki maddelere uymalıdır.

  • Sebze, et, balık, tahıl ve meyve gibi sağlıklı gıdalar tüketin.
  • Doyurucu bir kahvaltı, öğlen normal bir yemek, öğleden sonra atıştırmalık ve akşam hafif bir yemek yiyin.
  • Günde 1,5 litre su için
  • Koşmak, yürümek veya diğer fiziksel aktiviteler için doğaya çıkın.
  • Meditasyon yapın.
  • Müzik dinleyin, arkadaşlarınızla sohbet edin ve iyi bir film izleyin. Sınavların baskısını hafifletmek için her gün olumlu duygular geliştirmek önemlidir.
  • Çalışma zamanınızı düzenleyin, gününüzü planlayın.
  • Günde ortalama 9 saat uyumayı ihmal etmeyin.

yks-001.jpg

Sınav stresi nasıl atılır?

Sınav stresinden kurtulmak istiyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı altın kurallar var! Aşağıdaki on maddeye uymayı kesinlikle ihmal etmeyin!

  1. Sınavdan bir gün önce asla tekrar yapmayın.
  2. Karşılaşacağınız olası zorlukları düşünmemek için rahatlayın.
  3. Doğada yürüyüş yapın ve çeşitli fiziksel aktiviteler gerçekleştirin.
  4. Arkadaşlarınızla eğlenceli bir film izleyin.
  5. Sınavdan önceki gece iyi uyuyun.
  6. Sabahları hazırlanmak için kendinize fazladan zaman tanıyın.
  7. Evden ayrılmadan önce tüm eşyalarınızı kontrol edin.
  8. Etrafınızdakilerin ne yaptığına odaklanmayın, kendi işinize bakın.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet