Pandemi Döneminde Dünya Geneli Eğitim Sürecini Nasıl Geçiriyor?

Pandemi Döneminde Dünya Geneli Eğitim Sürecini Nasıl Geçiriyor?

Dünya genelindeki ülkelerin uzaktan eğitim sürecinde neler yaptığı anlatılmıştır

Pandemi, ilköğretim ve ortaöğretim sistemleri için ciddi bir sorun haline geldi. Bu kriz, dünya çapında bir milyardan fazla okul çocuğunu etkiledi. Sisteme ayak uydurabilmek için, okullar kapansa da çalışmalar devam etmek zorunda kaldı. Geleneksel yöntemlerin dışına çıkılarak yeni formatlara hızlı bir geçiş yapıldı.

Sorunun açık ve net çözümü, şuan yaygınlaşan uzaktan eğitimdi. Farklı ülkelerin deneyimlerine bakarak, dünya eğitim sisteminde hangi değişiklikler gerçekleşti?

Finlandiya, Fransa ve Çin

Finlandiya, adaptasyon ile en iyi başa çıkan ülkeler arasında yer aldı. Burada okullar, çeşitli sağlayıcılar ile sınıf yönetimi araçlarını kullanarak düzenli programla uzaktan eğitim vermeye devam ettiler. Eğitimciler ve öğrenciler, bu hizmetleri koronavirüsten önce de aktif olarak kullanıyorlardı. Bu nedenle sorunsuz bir geçiş yaptılar. Ayrıca, öğretmenler, öğrenciler ve veliler arasında iletişim kurmak için resmi iletişimlerini de organize etmişlerdi. Bu fırsatlar ek olarak evde kişisel bilgisayarı olmayan çocuklara dizüstü bilgisayarlar verildi.

Fransa’da uzun bir süredir uzaktan eğitim sistemine sahipti. Bu nedenle okullar kapandığında, çocuklar uzaktan eğitim sürecine online platformdan yapmaya devam ettiler. İlk başlarda hizmet, artan iş yükünü kaldıramadı ve bazı öğretmenler ödevleri göndermek ve geri toplamak için kişisel siteleri kullanmak zorunda kaldı. Ancak kıdemlerine göre sınıfların bağlantıları zamana bölündüğünde tüm aksaklıklar sona erdi.

Çin tamamen farklı ve benzersiz bir yaklaşım sergiledi. Alibaba, Baidu ve Huawei dahil olmak üzere birçok büyük şirket uzaktan eğitim organizasyonuna katıldı. Sonuç olarak, birkaç hafta içinde, tüm okul konularına, video dersler, elektronik ders kitapları, ders materyalleri ve testler içeren ulusal bir platform geliştirildi ve başlatıldı. Bu sistem yedi bin sunucuyu birleştirdi ve yaklaşık 50 milyon öğrenci aynı anda kullanabildi.

Almanya, Avusturya ve Bulgaristan

Almanya’da kamu hukuku TV kanalı, okul çocuklarının uzaktan eğitimine bağlandı. Eğitim bakanlığı Evde Okul programını başlattı. Disiplinli ve düzenli eğitime önem veren öğretmenler, genellikle e-posta gönderme, çıktı dağıtma ve ödevleri buluta kaydetme gibi yöntemleri de gerçekleştirdiler.

Avusturya’da öğrenciler için TV trendi başlamıştır. Eğitim programları üretmeye başlandı ve tüm Avusturya tarafından da desteklendi. Örneğin, sabah 6’dan 9’a kadar okul öncesi ve ilkokul öğrencileri için yayınlar verildi ve ardından 10 yaşından büyük öğrenciler için bilgilendirici belgeseller, ilginç raporlar ve ipuçları yayınlarına geçildi. Online kaynaklardan yararlanan eğitimciler e-öğrenme sürecinde Microsoft ve Google bulut sistemlerini kullanıyor.

Bulgaristan ise uluslararası uydu kanallarında eğitim programları göstermeye başladı. Buradaki ana araç 65.000 öğretmenin ve 700.000 okul çocuğuna ders verdiği web seminerleriydi. Bu durum 7 milyonluk bir ülke için etkileyici bir ölçektir.

Genel olarak pandemi döneminde eğitim içerikli televizyon yayınları çok fazla yaygınlaştı. Listelediğimiz bu ülkeler, uzaktan eğitime geçen sadece birkaç örneğidir.

Rusya

Rusya, uzaktan eğitim sürecinde Yandex.Eğitim ve diğer kaynaklardan yararlandı. Aynı zamanda temel konuları ele alan dersleri Tv kanalından yayınlamaya başladı. Yandex daha da ileri giderek hem öğrenciler hem de öğretmenler için tam teşekküllü bir online okul yarattı. Bu da öğrencilerin uzaktan eğitime kolay adapte olmalarını sağladı.

Büyük Britanya ve İtalya

Birleşik Krallıkta birçok korku ve endişe nedeniyle, eğitimciler ve öğrenciler e-posta yoluyla birbirlerine ödevler göndermiştir. Bazı özel okullar sadece karmaşık çözümler geliştirerek kendi platformlarını kurmuşlardır. Ancak, devlet okulları bu çözümleri geliştirmeyi göze almamışlardır.

İtalya’da uzaktan eğitime geçiş, eğitim kurumları için tam bir sürpriz oldu. Bir karmaşa içerisinde kalındı. Aynı okul içindeki öğretmenler, Classroom, Zoom, Edmodo gibi çevrimiçi dersler için farklı platformları kullandılar. Aynı zamanda kullanılan sunucular, 8 milyon öğrencinin eş zamanlı bağlantısından kaynaklanan yüke dayanamadı ve pek çok çocuk oturum açamadı.

Amerika Birleşik Devletleri

ABD’de merkezi olmayan yaklaşım oldukça başarılı oldu. Buradaki uzaktan öğrenmenin ölçeği çok daha geniş oldu. 30 bin okul kapandı ve 20 milyon öğrenci evde kaldı. Bu ülkede öğretmenler, Flipgrid aracılığıyla görüntülü mesajlaşmadan ve YouTube’da ders yayınlamaktan Blackboard Learn ve Google Classroom’a özel hizmetleri kullanarak ders vermeye kadar çok çeşitli platform ve biçimleri kullandılar. Geriye teknik temek sorunu çözmek kaldı. Birçok öğrencinin bilgisayarı veya interneti yoktu. Kütüphaneler ödevlerini indirip gönderebilmelerini sağlamak için açıktı. Günün her saati otoparklardan bağlanılabilecek wi-fi ağları açıldı. Bilgisayarı olmayan öğrencilere dizüstü bilgisayarlar ve tabletler verildi.