Rus Uçaklarının ABD Hava Sahasından Giriş Yasağı Yürürlüğe Girdi

Çarşamba günü, Rus uçaklarının ABD hava sahasına girmesi yasaklandı.

Yayınlanma:
Rus Uçaklarının ABD Hava Sahasından Giriş Yasağı Yürürlüğe Girdi

Başkan Biden Salı gecesi yaptığı Birliğin Durumu konuşmasında, Rusya'yı Ukrayna'yı işgalinden dolayı cezalandırma çabasının bir parçası olarak, Rus uçaklarını yasaklamak için Avrupa Birliği ve Kanada'ya katılma emri verdiğini duyurdu.

Putin rejiminin karşılık vermesi ve ABD uçaklarının Rus hava sahasına girmesini yasaklaması bekleniyor. Bu, jetler kapalı hava sahasında yeniden yönlendirildiği için daha uzun uçuşlar anlamına gelebilir, ancak havacılık endüstrisi uzmanları, Rusların muhtemelen daha büyük etki hissedeceğini söylüyor.

ABD Ulaştırma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, emir, "bir şirket için veya onun yararına sahip olunan, sertifikalandırılan, işletilen, tescil edilen, kiralanan, kiralanan veya kontrol edilen tüm uçaklarda tüm yolcu, kargo ve charter uçuşlarını yasaklıyor. Rusya vatandaşı olan kişi."

ABD hava sahasına girme yasağını ihlal eden herhangi bir uçak işleticisi, "yolları durdurulabilir ve pilotları ve diğer mürettebat üyeleri, uygun olduğu şekilde kolluk kuvvetleri veya güvenlik personeli tarafından gözaltına alınabilir ve sorgulanabilir."

En hızlı etkiyi görecek havayolu, Miami, Los Angeles, New York ve Washington, D.C'ye uçan ve ABD ve Kanada hava sahası üzerinden Karayipler'deki varış noktalarına uçan Rus Aeroflot'tur. ABD'ye ve ABD'den bu uçuşlar artık yasaklandı ve Aeroflot, popüler tatil yerlerine gitmek için uçuşları yeniden yönlendirmek zorunda kalacak.

Küresel uçuş takip hizmeti FlightRadar24'ten Ian Petchenik, "Dominik Cumhuriyeti'ndeki Punta Cana, Meksika'daki Cancun gibi yerler, bu destinasyonlar sınırsız değil" diyor. Ancak Rus havayolları Atlantik üzerinden uluslararası hava sahasında uçmak zorunda kalacakları için, Rus havayolları için oraya giden rota önemli ölçüde uzadı.

Pazar günü Miami'den Moskova'ya yapılan bir Aeroflot uçuşu, Kanada'nın Rusya'nın aşırı uçuşlarına ilişkin yasağını ihlal etti. Kanada hava trafik kontrol yetkilileri Reuters'e, Aeroflot'un uçuşu "insani" bir görev olarak ilan ettiğini söyledi.

Ülkenin havacılık otoritesi Transport Canada, Twitter'da hava sahası ihlalini araştırdığını söyledi. Ajans, "Gelecekteki ihlalleri önlemek için uygun yaptırım eylemlerini ve diğer önlemleri almakta tereddüt etmeyeceğiz." Dedi.

Ayrıca Petchenik, Karayipler'deki tatil yerlerine ulaşmanın daha zor olacağını söylüyor.

Bu arada Delta Air Lines, Aeroflot ile olan kod paylaşımı anlaşmasını askıya aldı.

Rusya'nın, Kanada ve AB'deki havayollarında olduğu gibi, ABD havayollarına olan lütfunu iade etmesi ve hava sahasını kapatması bekleniyor, ancak Petchenik etkinin nispeten küçük olacağını söylüyor.

"Yolcu uçuşları çok az. Etkilenen kargo uçuşları havada biraz daha fazla zaman geçiriyor, ancak bu uçuşların çoğu hala çalışabiliyor" dedi.

Şu anda hiçbir ABD havayolu şirketi hiçbir Rus şehrine uçmuyor ve Rusya'nın uçsuz bucaksız hava sahası üzerinden Asya'ya uçanlar zaten çok dikkatli bir şekilde rotalarını değiştirmişlerdi. Bu da zaman kazandırır ve çok daha fazla yakıt yakarak maliyetleri artırır. Bu nedenle United Airlines, Rusya üzerinden Yeni Delhi ve Hindistan'ın Mumbai kentine uçuşlarını geçici olarak askıya aldı.

Ve çoğu Batı Kıyısı veya Anchorage, Alaska'dan Japonya, Güney Kore, Çin ve Hong Kong'a giden yaklaşık 300 kargo uçuşu etkileniyor, ancak Petchenik uçuş yollarını Rus hava sahasından uzaklaştırabileceklerini söylüyor.

"Yani havada biraz daha fazla zaman geçiriyorsunuz, biraz daha fazla yakıt yakıyorsunuz" ancak uçuşlar çalışmaya devam edebilir.

Havayolu endüstrisi kaynakları, bunun pandemiden önce olmuş olsaydı, etkinin çok daha büyük olacağını söylüyor. ABD havayolları 2019'da Rus hava sahasında haftada 1.400 uçuş yaptı, ancak salgın uluslararası hava yolculuğunu keskin bir şekilde azalttı.

Avrupa havayolları bundan daha fazla etkileniyor, çünkü çoğu artık hizmet verdikleri Rus şehirlerine uçmuyor ve Rus hava sahasından Asya'daki birçok destinasyona gidiş gelişlerde daha kısa rotalar kullanamıyorlar.

Petchenik, örneğin, Lufthansa'nın Frankfurt'tan Tokyo'ya, eskiden Rusya'nın kutup bölgesi üzerinde yüksek bir döngüde olan uçuşunun, şimdi Güney Asya'da çok daha uzun bir yol kat ettiğini söylüyor. Yani eskiden 10 saatin altında süren bir uçuş şimdi yaklaşık 13 saat sürüyor.

Petchenik, "Yani önemli miktarda zaman ve katedilen önemli miktarda mesafe ekliyorsunuz, bu da önemli miktarda yakıt yakılması anlamına geliyor," dedi Petchenik.

Dolayısıyla uzmanlar, hava sahası yasağının büyük ölçüde sembolik olduğunu söylese de, ekonomik yaptırımlar, Rus havayollarının uçaklarını uçmaya devam etmek için parça almak ve gerekli onarımları yapmak neredeyse imkansız hale geldiğinden, filolarını işletme kabiliyetini muhtemelen sekteye uğratacak.

Uçak üreticileri Boeing ve Airbus ile uçak motorları üreten ve servis veren G.E., Rus havayollarına parça, bakım ve teknik destek hizmetlerini askıya aldıklarını duyurdu.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet