NASA, güneş sistemi dışında 5.000'den fazla gezegen olduğunu doğruladı

NASA, 65 dış gezegenin eklenmesiyle bu hafta evrendeki onaylanmış gezegenlerin toplam sayısının 5.000'i geçtiğini söyledi.

NASA, güneş sistemi dışında 5.000'den fazla gezegen olduğunu doğruladı

Uzay ajansı, teyit edilen gezegenlerin Samanyolu'nun muhtemelen sahip olduğu milyarlarca gezegenin sadece küçük bir kısmı olduğunu söyledi. Bu sayı yalnızca bizim dışımızdaki galaksiler düşünüldüğünde artar.

NASA, yeni eklenen ötegezegenlerin - güneş sistemimizin dışında var olan dünyalar - çoklu algılama yöntemleri kullanılarak ve hakemli bilimsel makaleler aracılığıyla doğrulandığını söyledi. Pazartesi günü NASA Exoplanet Arşivine eklendiler.

California, Pasadena'daki Caltech'teki NASA Exoplanet Bilim Enstitüsü'nde araştırma bilimcisi ve arşivden sorumlu bilim insanı Jessie Christiansen, "Bu sadece bir sayı değil," dedi. "Her biri yeni bir dünya, yepyeni bir gezegen. Her biri için heyecanlanıyorum çünkü onlar hakkında hiçbir şey bilmiyoruz."

Güneş sistemimizin dışında keşfedilen tüm ötegezegenlerin çoğu, Dünya gibi küçük, kayalık dünyalar, Jüpiter'den daha büyük gaz devleri, yıldızlarına yakın dönen "sıcak Jüpiterler", süper Dünyalar, mini Neptünler ve bazıları dönmeye devam ediyor. çökmüş, ölü yıldızlar etrafında.

Güneş sistemimizin dışında doğrulanan ilk gezegenler, 1992 yılında, pulsar olarak bilinen bir nötron yıldızının yörüngesinde dönen üç gezegenin tanımlanmasıyla keşfedildi. NASA, pulsarların inanılmaz derecede hızlı döndüğünü ve periyodik olarak "yakıcı radyasyon" ile patladığını söyledi.

İlk üç gezegeni açıklayan makalenin yazarı Alexander Wolszczan, "Bir nötron yıldızının etrafında gezegenler bulabilirseniz, gezegenlerin temelde her yerde olması gerekir" dedi. "Gezegen üretim süreci çok sağlam olmalı."

Wolszczan, yeni fırlatılan James Webb Uzay Teleskobu'nun NASA Dış Gezegen Arşivi'ne daha da fazla gezegen ekleyecek yeni bir keşif çağının başlangıcı olacağını öngördü.

25 Aralık'ta fırlatılan JWST, şimdiye kadar uzaya fırlatılan en güçlü teleskoptur ve Dünya'dan hiç olmadığı kadar uzaktaki nesneleri görüntülemek için kızılötesi teknolojisini kullanacak. Bilim adamları, teleskopun evrenin ilk yıldızlarının ve galaksilerinin ve bununla birlikte ötegezegenlerin görüntülerini geri göndereceğini umuyorlar.

Wolszczan, "Benim düşünceme göre, bir yerlerde bir tür yaşam bulmamız kaçınılmaz - büyük olasılıkla ilkel türden," dedi.

Geçen hafta NASA, 2MASS J17554042+6551277 adlı parlak, yanan turuncu bir yıldız olan odağını keskinleştirdikten sonra yeni teleskoptan ilk görüntüyü yayınladı. Fotoğraf ayrıca, yıldızın arka planında henüz hiçbiri tanımlanamayan birden fazla gökadayı da ortaya çıkardı.