Kredi şirketleri geri ödenmiş tıbbi borçlardan lekeleri çıkaracak

Her biri yaklaşık 200 milyon Amerikalı hakkında dosya tutan dev kredi raporlama şirketleri olan Equifax, Experian ve TransUnion, Cuma günü yaptığı açıklamada, bazı tıbbi borçların yarattığı kredi lekelerini yakında sileceklerini söyledi.

Yayınlanma:
Kredi şirketleri geri ödenmiş tıbbi borçlardan lekeleri çıkaracak

Tahsilatlara gittikten sonra borcunu ödeyen insanlar için kara işaretleri kaldırmak da dahil olmak üzere değişiklikler, tüketici savunucuları tarafından alkışlandı ve bu tür borçların bir tüketicinin finansal davranışının en iyi göstergesi olmadığı konusunda artan bir kabulü yansıttı.

Şirketler, değişikliklerin, ipoteklerin, araba kredilerinin, kiralamanın anahtarı olan çok önemli üç basamaklı kredi puanını hesaplamak için kullanılan veri tomarlarını içeren tüketici kredi raporlarındaki tıbbi borç hesaplarının %70'e kadarını ortadan kaldıracağını söyledi. anlaşmalar ve daha fazlası.

1 Temmuz'dan itibaren, tahsilatlara gittikten sonra ödenen tıbbi borçlar, yedi yıla kadar oyalanabilecekleri tüketicilerin kredi raporlarında artık görünmeyecek.

Yeni ödenmemiş tıbbi borçlar, şimdiki altı ay yerine, yalnızca tahsilatlara gönderildikten tam bir yıl sonra görünecektir. Bu, insanlara borcunu sigorta şirketleri ve sağlık hizmeti sağlayıcıları ile ele almak için daha fazla zaman verecektir.

Ve 2023'ün ilk yarısından itibaren, kredi raporlama şirketleri 500 doların altındaki ödenmemiş tıbbi tahsilat borçlarını hariç tutacaklarını söyledi.

Şirketlerin CEO'ları yaptığı açıklamada, "Sektör olarak, tüm tüketiciler için krediye adil ve uygun fiyatlı erişim sağlamaya yardımcı olmaya kararlıyız" dedi.

Değişiklikler, bazılarının halihazırda başka yerlerde uygulanmakta olduğunu yansıtıyor: Kredi puanları oluşturmak için kullanılan formüller, ödenmiş tıbbi borçların etkisini azaltmak için zaten güncellendi. Ancak eski puanlama modelleri hala yaygın olarak dolaşımda olduğundan, tüketiciler mutlaka faydasını görmüş değil.

Ve üç şirketin değişiklikleri biraz daha ileri gidiyor - örneğin, daha fazla ödenmemiş tıbbi borcu silecekler - en son formülleri benimsemeyen borç verenlerin hesaplamalarına akan olumsuz bilgileri azaltır.

Ulusal Tüketici Hukuku Merkezi'nde görevli bir avukat olan Chi Chi Wu, "Bu çok büyük, buna hiç şüphe yok" dedi ve "genellikle 500 doların altında olan ödemeler ve kesintiler gibi şeyler nedeniyle tıbbi borcu olan insanlara yardımcı oluyor. ”

Ancak değişiklikler, genellikle sigorta kapsamında bile yüksek faturalarla sonuçlanan felaket veya maliyetli hastalıklarla uğraşan, ödenmemiş en büyük borçlara sahip kişilerin puanlarını yükseltmek için çok az şey yapacak.

Wu, ödenmemiş tıbbi borç hesaplarının kredi raporlarında kalacak kısmına atıfta bulunarak, "Yüzde 30 olan en hasta ve en yoksul, en savunmasız olanlar" dedi.

En yaygın kullanılan kredi notu olan FICO, 2014'ten itibaren FICO 9 formülüyle ödenmiş borçları görmezden gelmek ve bazı ödenmemiş tıbbi tahsilatları daha az ağırlaştırmak için değişiklikler yaptı. Ödenmiş olan tahsilat hesaplarını (tıbbi veya başka türlü) görmezden gelmenin, aslında puanın doğruluğunu artıracağını buldu, bu yüzden onları tamamen ortadan kaldırdı.

Ayrıca, ödenmemiş tıbbi tahsilatları olan kişilerin, diğer ücretsiz tahsilat türlerine sahip olanlara göre daha az riskli olduğunu tespit etti, bu nedenle bu bilgiyi de hesaba kattı. Ancak (tıbbi hesaplar dahil) ödenmemiş hesapları olan insanlar, hiç olmayanlara göre hala daha riskliydi, bu yüzden tıbbi borcu algoritmasından tamamen kaldıracak kadar ileri gitmedi.

FICO'nun ana rakibi VantageScore, formülünde daha önce benzer değişiklikler yaptı. 2013 yılında uygulamaya konulan bir puanlama modeli ile tıbbi borçlar da dahil olmak üzere tüm tahsilatları ortadan kaldırmıştır.

FICO'nun puanlar ve tahmine dayalı analitikten sorumlu başkan yardımcısı Ethan Dornhelm, şirketin değişikliklerin puanları nasıl değiştirebileceğini ve kaç kişinin etkileneceğini ölçmek için kredi raporlama şirketleriyle birlikte çalıştığını söyledi. Değişikliklerin, raporlayan şirketlerin diğer iki olumsuz bilgi kaynağını ortadan kaldırmasıyla benzer bir etkiye sahip olacağına inandığını söyledi: vergi hacizleri ve hukuk kararları. Etkilenenler genellikle puanlarının 20 puan veya daha az arttığını gördü, dedi.

Bir tüketicinin başka türlü kusursuz bir kredi raporu varsa ve ödenmiş veya ödenmemiş bir tıbbi faturayı ortadan kaldırırsa, puanı 25 puandan fazla artırabilir, diye ekledi. (FICO puanları 300 ile 850 arasında değişir, ne kadar yüksekse o kadar iyidir.)

Dornhelm, "Bu olumsuz bilgiyi aldıktan sonra dosya ne kadar saf görünüyorsa, o puan o kadar artabilir" dedi.

Büroların duyurusu, Tüketici Mali Koruma Bürosu'nun, kredi şirketlerinin tıbbi borç tedavisini inceleyeceğini ve tıbbi borcun kredi raporlarına dahil edilmesini tamamen yasaklamayı düşüneceğini söylemesinden birkaç hafta sonra geldi. Ajans, araştırmasının, Haziran ayı itibariyle yaklaşık 43 milyon kişinin kredi raporlarında tıbbi faturaları olduğunu ve toplamda yaklaşık 88 milyar dolar olduğunu öne sürdüğünü söyledi. Büro, kredi raporlarında görünen tahsilat borcunun yüzde elli sekizinin tıbbi faturalara bağlı olduğunu tahmin ediyor.

Düzenleyiciler daha önce kredi raporlarında tıbbi borçları hedef almıştı. Yedi yıl önce, kredi büroları, hataları düzeltme ve tıbbi borcun tedavisine yönelik yaklaşımlarını elden geçirmek için New York eyalet başsavcısı ile (ve daha sonra düzinelerce başka başsavcı ile) bir anlaşmaya vardı. Bu anlaşmaya göre şirketler, gecikmiş tıbbi borcu tüketici dosyalarına bildirmeden önce altı aylık bir bekleme süresi belirlediler; ayrıca sağlık borçlarını sigorta tarafından ödendikten sonra raporlardan çıkardı.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet