İngiltere'den Rus 'propagandacılara ve devlet medyasına' yaptırım

İngiltere Perşembe günü, tanınmış bir televizyon sunucusu ve Ukrayna'nın işgali hakkında "yalan ve aldatma" yaymakla suçlanan Kremlin tarafından finanse edilen iki medya operasyonu da dahil olmak üzere Rus "propagandistlerine" karşı yeni yaptırımlar duyurdu.

Yayınlanma:
İngiltere'den Rus 'propagandacılara ve devlet medyasına' yaptırım

Son 14 yaptırım, Moskova'nın batı komşusundaki savaşına tepki olarak 1000'den fazla Rus ve Belaruslu kişi ve kuruluşa yönelik önceki birkaç ceza turunu takip ediyor.

Dışişleri Bakanı Liz Truss yaptığı açıklamada, "İngiltere, Kremlin dezenformasyonunun ifşa edilmesinde dünyanın liderliğine yardım etti ve bu son yaptırım grubu, Putin'in sahte haberlerini ve anlatılarını (Vladimir) ortaya çıkaran utanmaz propagandacıları vuruyor" dedi.

"Rusya üzerindeki baskıyı artırmak ve Putin'in Ukrayna'da kaybetmesini sağlamak için daha fazla yaptırım uygulamaya devam edeceğiz. Hiçbir şey ve hiç kimse masadan kalkmadı."

Başbakan Boris Johnson'ın resmi sözcüsü gazetecilere ayrı ayrı şunları söyledi: "Ülkeler zamanla yaptırımlara uyum sağlayabilir, bu yüzden bu konuda ilerlemeye devam etmemiz doğru.

Halkı kitlesel olarak yanlış bilgilendirmeye çalışanlara yaptırım uygulamak da aynı derecede doğru” dedi.

Londra, İngiltere dışişleri bakanlığının Rusya'nın kuşatma altındaki Ukrayna kentindeki eylemleri nedeniyle "Mariupol kasabı" olarak tanındığını söylediği Rus Ulusal Savunma Kontrol Merkezi başkanı Rus Albay General Mizintsev'i hedef aldı.

Johnson'ın sözcüsü, Mariupol'da "ilk bakışta savaş suçlarına ilişkin kanıtlar var gibi görünüyor" dedi.

Küresel televizyon kanalı RT'nin (eski adıyla Russia Today) sahibi TV-Novosti ve haber ajansı Sputnik'i kontrol eden Rossiya Segodnya'ya da yaptırım uygulandı.

İngiltere yayın düzenleyicisi Ofcom, bu ayın başlarında, ülkede yayın yapmanın "uygun ve uygun" olmadığını söyleyerek RT'nin lisansını derhal iptal etti.

RT genel yayın yönetmeni Margarita Simonyan, RIA Novosti devlet haber ajansına verdiği demeçte, "Bu hakareti toplam sayıya ekleyeceğiz" dedi.

Bu arada İngiltere, devlete ait medya kuruluşu Rossiya'nın ünlü bir TV sunucusu olan ve yüksek profilli siyasi figürlerle yaptığı röportajlarla tanınan Rusya'daki ünlü bir TV sunucusu olan Sergey Brilyov'u da yaptırım listesine alarak onu "Putin propagandacısı" olarak nitelendirdi.

Bakanlık, "Daha önce Birleşik Krallık'ta yaşadıktan sonra, artık Birleşik Krallık'taki varlıklarına erişemeyecek veya iş anlaşmalarına devam edemeyecek" dedi.

Gazprom-Media'nın CEO'su Alexander Zharov, RT'nin genel müdürü Alexei Nikolov ve Sputnik International Broadcasting'in başkanı Anton Anisimov da hedef alındı.

Dışişleri bakanlığı, "Bu yaptırımlar, RT'nin İngiltere televizyonlarında yolunu bulamamasını sağlayacak ve İngiltere'de faaliyet gösteren şirket ve şahısların Rus devlet propaganda araçlarıyla iş yapmasını engelleyecektir." dedi.

Londra, Rusya'da kayıtlı çevrimiçi bir dergi olarak nitelendirdiği "Stratejik Kültür Vakfı" ile bağlantılı yedi kişiye daha hızlı yaptırımlar uyguladığını söyledi.

Bakanlık, kısa süre önce dezenformasyon yaymadaki rolleri nedeniyle Avustralya tarafından yaptırıma maruz kaldıklarını kaydetti.

İngiltere, Rusya'nın oligarklarını, bankalarını ve işletmelerini hedef almak için müttefikleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor" dedi.

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet