Enflasyon Asya'nın gıda tezgahlarını sarstı

Bay Ma Hong'un geçen yıl Pekin şehir merkezinde açtığı baharatlı güveç restoranındaki karlar yaklaşık beşte bir oranında azaldı, yüzde 50'den fazla artan dana işkembe fiyatları ve diğer Önemli bileşenler.

Yayınlanma:
Enflasyon Asya'nın gıda tezgahlarını sarstı

Ma, "Daha önce olduğu gibi aynı fiyata satıyoruz. Ayrıca pandeminin etkisiyle herkes orada asılı duruyor. Pekin'in her yerinde durum aynı, acı çeken tek restoran biz değiliz" dedi.

Bay Ma's gibi Asya restoranları ve sokak yemeği satıcıları, daha yüksek maliyetlerden darbe almak ya da onları devretmek ve sadık müşterilerini kaybetme riskini almak gibi zorlu bir seçimle karşı karşıya.

Kovid-19 pandemisi sırasında tedarik zincirindeki aksaklıklarla başlayan ve şimdi Ukrayna'daki savaşla desteklenen içerik ve malzeme fiyatları, işletmeleri ve tüketicileri sıkıştırıyor.

Lezzetli ve uygun fiyatlı sokak yemeklerinin toplumun ve ekonominin ayrılmaz bir parçası olduğu Asya'da haneler en çok baskıyı hissediyor.

Pakistan, Karaçi'deki biryani mağazasında aşçı olan Bay Mohammad İlyas, üç ila dört kişiyi beslemeye yetecek bir kilogram baharatlı pirinç yemeğinin fiyatının iki katına çıkarak 400 Pakistan rupisine (2.99 S$) çıktığını söyledi.

"Son 15 yıldır bu mutfakta çalışıyorum" dedi. "Bu günlerde pirinç ve baharat fiyatları o kadar arttı ki fakir insanlar onu yiyemez durumdalar." Bazı işletmeler, porsiyon boyutlarını keserek maliyet baskılarıyla uğraşıyor.

Cakarta'nın sokak yemeği köşelerinden birinde, nasi goreng satıcısı Syahrul Zainullah, fiyatları yükseltmek veya daha düşük kaliteli malzemeler kullanmak yerine, Endonezya'ya özgü kızarmış pilav yemeğinin porsiyonunu azalttı.

Tüketici enflasyonunun on yılın en yüksek seviyesinde olduğu Güney Kore'de, 67 yaşındaki kimchi dükkanı sahibi Bayan Choi Sun-hwa, eskiden 10'a ödediği fiyattan sadece yedi baş lahana alıyor.

Baharatlı fermente lahana geleneksel olarak Kore lokantalarında diğer öğünlerle birlikte ücretsiz bir garnitür olarak servis edilir, ancak bu bile bir savurganlık haline geldi.

Bayan Choi'nin mağazasında bir müşteri olan Bayan Seo Jae-eun, quips kimchi'ye şimdi "keum-chi" denmeli, keum altın için Korece'dir.

"Bu günlerde restoranlardan daha fazla kimchi vermelerini isteyemem ve yüksek fiyatlı sebzeler nedeniyle evde kendim yapmak çok pahalı... bu yüzden buraya onu almaya geldim" dedi.

Bayan Choi, fiyatları yükseltemezse devam edemeyeceğini söylüyor.

Fiyat baskıları, bazı Asyalı tüketicilerin yeme alışkanlıklarını değiştiriyor.

24 yaşında bir hizmet sektörü çalışanı olan Bay Steven Chang, Taipei'deki popüler bir ramen mağazası olan Just Noodles'ın müdavimidir ancak harcamalarını yeniden gözden geçirmektedir.

Bay Chang, "Ailemden uzakta yaşıyorum, bu yüzden restoran yemeklerine biraz daha güveniyorum" dedi. "Yani, dışarıda yemek yemeyi sınırlamaya ve evde daha fazla yemek pişirmeye çalışacağım."

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet