Bilim adamları, Akdeniz deniz yosununda biriken güneş koruyucu losyon kimyasalını buldular

Bilim adamları, Akdeniz'de deniz yosununda bir güneş koruyucu losyon kimyasalının biriktiğini keşfetti ve deniz ekosistemine yönelik potansiyel bir tehdit konusunda alarm verdi.

Araştırmacılar, Akdeniz'in Mallorca adasında, başkent Palma limanında, Alcudia limanının yakınında ve "bozulmamış" bir bölge olan Ses Salines'te, Posidonia oceanica'dan gelen gövdelerin örneklerini Akdeniz'deki Mallorca adasında üç farklı yerde aldılar. diğerleri.

Tüm örneklerde, güneş kremi bileşenlerinin oksibenzon, avobenzon, 4-metilbenziliden kafur, benzofenon-4 ve metil parabenlerin değişen karışımlarını ve konsantrasyonlarını buldular.

Çalışma, okyanusa kimyasal deşarj için turistleri ve liman faaliyetlerini suçladı.

The Guardian'a göre Deniz Kirliliği Bülteni'nde yayınlanan çalışmanın ortak yazarı Dr Silvia Díaz Cruz, "Bu deniz yerleşim bölgesi liman faaliyetleri, su tahliyesi ve turizmden etkileniyor" dedi.

"Akdeniz sığ, küçük ve çok kapalı olduğu için UV emici kimyasalların konsantrasyonları yüksek seviyelere ulaşabilir."

Araştırmacılar, bu kimyasalların deniz yosunu üzerindeki tam etkisi bilinmemesine rağmen, deniz ekosistemi üzerindeki potansiyel zararlı etkilerden endişe duyuyorlar.

Araştırmanın yazarlarından Prof Nona Agawin, "Güneş kremlerinin deniz çayırlarının fotosentezini ve üretkenliğini biriktirmenin ötesinde etkilediğini tespit edersek, bu deniz çayırları Akdeniz kıyılarında önemli ekolojik roller oynadığı için bir sorunumuz olacak" dedi.

Bu nedenle, bilim adamları, deniz otu çayırlarındaki kimyasalların zararlı etkilerini incelemek için daha fazla araştırma yapılması çağrısında bulundular.

Agawin, "Hangi güneş koruyucu bileşenlerinin deniz yosunları için zararlı olduğunu bulursak, sahile gidenleri ve deniz yosunlarını korumak için daha iyi düzenlemeli ve alternatifler sunmalıyız" dedi.