AB, çevrimiçi reklam anlaşması üzerinden Google ve Meta'da antitröst soruşturmaları başlattı

AB ve İngiltere Cuma günü, teknoloji devleri Google ve Facebook sahibi Meta arasında çevrimiçi reklam pazarındaki hakimiyetlerini güçlendirmeyi amaçladığı iddia edilen 2018 anlaşmasına antitröst soruşturmaları başlattı.

Yayınlanma:
AB, çevrimiçi reklam anlaşması üzerinden Google ve Meta'da antitröst soruşturmaları başlattı

Avrupa Komisyonu, küresel düzenleyiciler kampanyalarını büyük teknolojinin gücünü ciddi şekilde sınırlamak için ABD'de davalarla karşı karşıya kalan sözde "Jedi Blue" anlaşmasını araştırdığını söyledi.

AB, soruşturmasının internet devleri arasındaki düzenlemenin "zaten yoğunlaşmış reklam teknolojisi pazarındaki rekabeti kısıtlamak ve bozmak" için kullanılıp kullanılmadığını araştıracağını söyledi.

Bloğun rekabet lideri Margrethe Vestager, onaylanması halinde, düzenlemenin rekabeti bozmaya, rakip reklam teknolojisi şirketlerini, yayıncıları "ve nihayetinde tüketicileri" sıkıştırmaya hizmet edeceğini söyledi.

AB, İngiltere Rekabet Piyasası Kurumu'nun da anlaşmayla ilgili kendi soruşturmasını başlattığını ve iki gözlemcinin soruşturmada "yakın işbirliği" yapacağını söyledi.

İcra Kurulu Başkanı Andrea Coscelli, CMA'nın "mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için küresel düzenleyicilerle yakın işbirliği içinde çalışan büyük teknoloji firmalarının davranışlarını incelemekten çekinmeyeceğini" söyledi.

İki çevrimiçi reklamcılık devi, birlikte dünyanın çoğu yerinde çevrimiçi reklamcılık pazarını alt üst ettikleri için yayıncılar ve reklam rakiplerinin yoğun baskısı altındadır.

Google yaptığı açıklamada, "bu anlaşmayla ilgili iddiaların yanlış olduğunu" ve Meta ile yaptığı anlaşmanın diğer şirketlerle olan "kamuya açık olarak belgelenmiş, rekabeti artıran bir anlaşma" olduğunu söyledi.

Meta, soruşturmalarla işbirliği yapacağını, ancak düzenlemelerin "reklamcılara ve yayıncılara daha fazla değer sağladığını ve bunun da herkes için daha iyi sonuçlar doğuracağını" söyledi.

ABD davaları

ABD'deki Büyük Teknoloji şirketleri, Avrupa'daki iş uygulamaları üzerinde yoğun bir baskı altında kaldılar ve bu da soruşturmalar, büyük para cezaları ve AB çapında mevzuatın kendilerini dizginlemesi için planlarla sonuçlandı.

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki davalara da temel oluşturan son suçlamalarda, "Jedi Blue" anlaşması, reklam açık artırmalarını manipüle ederek rekabeti ortadan kaldırmaya hizmet etti.

Bunlar, internet kullanıcılarının anonimleştirilmiş profillerine dayalı olarak web sayfalarında hangi reklamların görüneceğini belirleyen ultra gelişmiş sistemdir.

ABD mahkeme belgeleri, Google ve Facebook'un üst düzey patronlarının, yasadışı olduğu iddia edilen 2018 anlaşmasını onaylamaya doğrudan dahil olduğunu ortaya koydu.

Bir New York mahkemesine sunulan yasal belgeler, isimleri düzeltilmiş olsa bile, Google'ın ana firması Alphabet'in başkanı Sundar Pichai'nin yanı sıra Facebook yöneticisi Sheryl Sandberg ve CEO Mark Zuckerberg'e açıkça atıfta bulunuyor.

Google, dünyanın önde gelen Chrome tarayıcısı ve Android akıllı telefon işletim sisteminde reklam izleme sistemini elden geçirme planıyla yayıncıları ve çevrimiçi reklam rakiplerini daha da öfkelendirdi.

İnternet devi, web kullanıcılarının gizliliğini daha iyi garanti altına almak için artan baskıya yanıt vermek için "çerezler" olarak bilinen kişisel çevrimiçi izleyicileri ortadan kaldıran hamleyi yaptı.

Eleştirmenler bunu Google'ın yayıncıların ve reklamverenlerin değerli verilerini reddetmesinin ve şirketin reklamcılıktaki hakimiyetini güçlendirmesinin bir yolu olarak görüyor.

Alphabet, 2021'in dördüncü çeyreğinde, gelirinin yüzde 80'inden fazlasını oluşturan reklam gelirinden 60 milyar doların üzerinde gelir elde etti.

Habere Yorum Yap ( 0 )
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.
Keşfet