Diyette En Sık Yapılan Hatalar

Diyette En Sık Yapılan Hatalar

Çoğumuz hayatımızın bir noktasında diyet yaptık. Hızlı kilo vermek için önceden hazırlanmış programları denedi, belki kilo verdi, ama sonra daha fazlasını aldı.

Çoğu durumda, hızlı bir şekilde kilo vermek için zayıf bir diyet uygulayabilirsiniz. Veya diyeti uygulamanıza rağmen yeterince hızlı kilo veremediğinizi hissedebilirsiniz. Ne kadar sağlıklı yediğiniz ve ne sıklıkta egzersiz yaparsanız yapın, birçok insan aynı beslenme hatalarını yapar. Bu hatalar, bizi yoran ve diyetten uzak tutan anlamsız çabalar değil, aynı zamanda sağlığımızı bozarken kilo almamıza da neden oluyor.

Popüler diyetleri takip etmek yerine bizler için özel hazırlanan diyetlerle sağlıklı kilo vermek çok daha faydalı olacaktır. Aksi takdirde diyet sırasında yapılan hatalar geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarına neden olabilir. Ancak ister diyette olun ister normal hayatınızda sağlıklı beslenmenin çok önemli olduğunu unutmayın. Diyet yaparken ne yapmamanız gerektiğini öğrenmek ve diyette en sık yapılan hatalar hakkında bilgi sahibi olmak için okumaya devam edin.

Diyet Nedir?

Diyet; Genel olarak kilo vermek için gıda tüketimini azaltmak veya azaltmak olarak görülmekle birlikte, temel anlamı yeme alışkanlıklarının ve ilkelerinin toplamıdır. Her insanın düzenli veya düzensiz beslenme alışkanlıkları vardır. Bir kişinin yediği veya yemediği yiyeceklerin toplamı, o kişinin diyetidir. Bu sadece kişinin ne yediği değil, aynı zamanda ne zaman ve ne sıklıkta olduğu da önemli.

Kim Diyet Yapmalı?

Sadece kilosundan memnun olmayanlar değil, sağlıklı bir vücut isteyen her yaştan diyet yapmalıdır. Ayrıca kronik bir beslenme hastalığı varsa örneğin obezite, şeker hastalığı, kalp hastalığı, tansiyon, kanser gibi tıbbi bir rahatsızlığı olan bir kişi, doktorunun onayı ile diyet uygulayabilir. Kişi rahatsızlık hissetmiyorsa, tek sorun kilo ise, bir diyetisyen eşliğinde bazı kan testleri yaparak diyet programına başlayabilir.

Diyet Nasıl Yapılmalı?

Diyet daha az yemek, kilo kaybı demek zorunda değildir. Her insan vücudunun ihtiyaçları farklıdır, bu nedenle kişiselleştirilmiş bir diyet kullanmalısınız. Bu ancak bir uzmanın kontrolü altında mümkündür. Televizyonda, internette, basında veya söylentilerde başlatılan bir diyetin tehlikeli sonuçları olabilir. Uzmana danışmadan, gerekli testler yapılmadan, kişinin sağlık ve tıbbi geçmişini bilmeden hazırlanan bir beslenme programı, sağlık sorunlarına yol açarak yarardan çok zarara neden olabilir. Bir kişinin hastalıklarını daha da kötüleştirebilir veya belirli hastalıkların başlamasını hızlandırarak olası sağlık sorunları için zemin hazırlayabilir.

Uzun Süreli Açlık veya Öğün Atlama

Böylece kilo kaybı hızlanmayacaktır. Aksine metabolizmanızı yavaşlattığı için kilo vermeyi engeller. Açlık veya öğün atlama, kas kaybından kalıcı sağlık hasarına kadar pek çok olumsuz sonuç doğurabilir. Aslında kilo verdikten sonra çoğu zaman hızlı kilo almanıza neden olur. Uzun süre oruç tutmak veya öğün atlamak, diyet sırasında neden kilo aldığınızın cevabıdır.

Yetersiz Karbonhidrat Tüketimi

Diyetin temeli, karbonhidrat ve yağ gibi besinlerin eksikliği değildir. Her besin grubundan uygun şekilde alınmalıdır. Özellikle en büyük hata, karbonhidratın azaltılmasının kilo kaybına neden olduğunu anlamaktır. Bununla birlikte, yetersiz karbonhidrat alımı kas kaybı riski taşır.

Yetersiz Su Tüketimi

En yaygın beslenme hatalarından biri olan yetersiz su alımı kilo kaybını azaltmada en büyük faktördür. Su içmek öğrenmesi en zor alışkanlıktır ve unutulması kolaydır. Diyette en önemli faktörün su tüketimi olduğu unutulmamalıdır. Yetersiz su alımı vücutta şişmeye neden olur ve yeterli sindirim enzimlerinin çalışmasını engeller. Metabolizmanız zamanla yavaşlar. Kilo vermeyi durdurmada ve sağlığa müdahale etmede önemli bir faktördür. Günlük tüketilen çay veya kahve su gibi çalışmaz. Aşırı tüketimi metabolizmayı yavaşlatır ve şişkinliğe neden olur. Kilo vermek için su içmek vazgeçilmez bir alışkanlık olmalıdır.

Egzersizde Yapılan Hatalar Nelerdir?

Kilo verirken, kaçınılmaz olarak bir miktar kas ve vücut yağını da kaybedeceksiniz. Kalori keserken egzersiz yapmazsanız, daha fazla kas kütlesi kaybedersiniz ve metabolizmanız yavaşlar. Egzersiz yaparak, diyet sırasında kaybedeceğiniz yağsız kütle miktarını en aza indirirsiniz. Diyetle desteklenen bir egzersiz programı, yağ kaybını artırmaya yardımcı olur ve daha yavaş bir metabolizmayı önler. Egzersiz, diyet sırasında asla terk edilmemesi gereken bir alışkanlık olmalıdır. Aşırı egzersiz de sorunlara neden olur. Uzun vadede aşırı egzersiz dengesizleşerek strese neden olur ve diyetten kaçınır. Stres ayrıca hormon üretimini de bozabilir.

Her Gün Tartılmanın Zararları

Diyetinizi planlamak sizi başarıya götürecektir. İçtiğiniz sudan yediğiniz yiyeceklere, yediğiniz kalorilerden yediğiniz kalorilere kadar günlük, haftalık ve aylık programınızı takip edin. Özellikle günlük tartılmaktansa önceden belirlediğiniz tarih ve saatte haftada bir tartarak kilo kaybınızı takip edin. Kilonuz her gün değişebilir. Gün içerisinde "artan şişlik, kabızlık" gibi durumlar kilo almanıza ve motivasyonunuzu kaybetmenize neden olur. Kilo vermek çok fazla çaba veya çaba gerektirmez. Günümüzün en büyük sorunu olan obezitenin üstesinden gelmek size kalmış. Hayatınızda küçük değişiklikler yaparak vücudunuzda büyük değişiklikler elde edebilirsiniz.

Yanlış Diyetin Sonucu Ne Olur?

Aslında birçok kötü sonucu olabilir. Yağsız diyetler çok popülerdir ancak yağsız beslenme, yağda çözünen A, D, E ve K vitaminlerinin eksikliğine neden olur. Bir süre sonra dengesiz ve yetersiz beslenmeyle yağ içeriği zayıflayan kişilerde saç dökülmesi, hayat kaybı, tırnak kırılması, ve cilt soluklaşır. Yüksek proteinli diyetlerin böbrekler ve karaciğer üzerinde uzun vadeli olumsuz etkileri vardır. Aynı zamanda kalsiyum emilimini azaltır ve yaşamın ilerleyen dönemlerinde osteoporoza neden olabilir. Hızlı ve çabuk kilo vermek hızla geri gelir ve çok geçmeden bu durumda da psikolojik problemler başlar.

Uzmanlar Ne Düşünüyor?

"Sağlıklı bir diyetle doğru yöntemleri kullanarak kilo verebilirsiniz. Kilo verme sürecinde beslenmenin %70'i, egzersizin %30'u etkilidir. Sağlıklı kiloları ancak diyetinizi değiştirerek verebilirsiniz. Ancak bu sürece egzersiz de eklendiğinde süreci hızlandırır ve vücudu daha fit hale getirir.

Her gün yeni isimler ve diyet yöntemleri duyuyoruz. Ama bunlar çabuk ve kısa süreli kilo vermeyi amaçlayan yöntemler.. Yağ kaybetmek yerine kas ve su kaybını gördüğümüz diyetler. Kısa ve uzun vadede ciddi sağlık hasarlarına neden olabilir. Müşterilerime her zaman diyetin sadece bir süreç olmadığını, hayata entegre edilmesi gereken bir süreç olduğunu söylüyorum. Kilo verme sürecinin yanı sıra kilo verme sürecinin kişiye özel planlanması gerektiğini düşünüyorum. Ancak diyetisyenin aslında beslenme uzmanı olup olmadığı dikkate alınmalıdır. Çünkü maalesef beslenme ve diyetetik bölümünde eğitim almadan sağlıklı beslenme eğitmeni, yaşam koçu, kilo verme eğitmeni gibi kendi kendilerine verdikleri isimlerle bu mesleği yapmaya çalışanlar da var."

İdeal Diyet Nedir?

Yaşam koşullarınıza, sağlığınıza ve aktivite seviyenize göre planlanan bir diyettir. Stres ve üzerinizde psikolojik etki olmadan sürdürebileceğiniz bir diyet programı planlanır. Bu süreçte edindiğiniz iyi alışkanlıkları yaşamınız boyunca sürdürebilmeniz önemlidir.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.