Bu Vitamin ve Minerallerle Enerji Seviyenizi Artırın!

Bu Vitamin ve Minerallerle Enerji Seviyenizi Artırın!

Gün içinde yapılan aktivitelerden dolayı, günü tamamlayacak enerjiyi bazen kendimizde bulamayabiliriz. Özellikle yoğun iş temposundan dolayı günün bitmesini adeta iple çekenler oluyor.

Tüm bu koşuşturmacalarda aktif kalmanızı sağlayacak olan vitaminler. Bu vitaminler sayesinde enerjiniz bitmeyecek.

-Magnezyum

Bireylerin yorgun hissettikleri dönemde magnezyum kullanmalarının enerji seviyesini arttırdığı ifade ediliyor. Ayrıca bu konu hakkında yapılmış bir bilimsel çalışma da bulunuyor. Ispanak, badem ve avokado en çok magnezyum barındıran besinler.

59887c7f61361f1ac0ac6252.jpg

-Koenzim Q10

Enerji tüketiminde en büyük role sahip olan antioksidanlardan bir tanesi Koenzim Q10’dur. Fiziksel performansı artırır, kalp ve damar sağlığını destekler ayrıca migren hastalığını da iyi gelmektedir. Balık, tam buğday ve kırmızı ette bol miktarda Koenzim Q10 bulunmaktadır. Düşen enerji seviyenizi artırmak için tüketebilirsiniz.

-B Vitamini

B vitamini vücudumuzun ihtiyaç duyduğu en önemli vitaminlerden bir tanesidir. Bağışıklık sisteminin düzenlenmesi ve sinir sistemi açısından oldukça önemlidir. Beyin gelişimi içinde B vitamini olmazsa olmazlardandır. Balık, patates, beyaz et, nohut ve muzda bol miktarda B vitamini bulunmaktadır.

b-1.jpg

-Omega 3

Omega 3, yorgunluk ve bitkinlik çeken bireylere şiddetle tavsiye edilmektedir. Yine hücrelerin faaliyetlerini sürdürebilmesi açısından da Omega 3 önemlidir. Sebze yağları, balık yağı ve kuruyemişlerde bol miktarda Omega 3 bulunmaktadır.

-Demir

Demir eksikliği vücutta önemli sorunlara neden olmaktadır, vücut sıcaklığının korunmasında zorlanma, zayıflık ve bitkinlik başlıca sorunlardır ayrıca demir eksikliğinin kronikleşmesi demir eksikliği anemisine de neden olmaktadır. Beyaz et, deniz ürünleri, kırmızı et, baklagiller ve ıspanakta yoğun miktarda demir bulunmaktadır.

dyp83bvr.jpg

-C Vitamini

C vitamini, bağışıklık sisteminin korunmasında oldukça önemlidir. Yorgunluğun önüne geçmek için C vitamini tüketilebilir. Aşırı C vitamini tüketiminde ise baş dönmesi, ishal ve karın krampları gibi sorunlarla karşılaşılabilir, bundan dolayı aşırı tüketimden kaçınılmalıdır.

-B12 Vitamini

Enerji seviyesinin artmasında en büyük etkiye sahip olan vitaminlerden birisi B12 Vitaminidir. Performansını artırmak isteyen sporculara B12 vitamini tüketmesi tavsiye ediliyor.

b12-vitamini-nedir-b12-eksikligi-belirtileri-neledir-91973.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.