Beyin Sağlığını Korumanın Yolları

Beyin Sağlığını Korumanın Yolları

Beyin, kalp ile birlikte vücudun vazgeçilmez 2 organından bir tanesidir. Beyin gücünü artırmak ise insanların ilgi duyduğu ve merak ettiği konulardan bir tanesidir.

Beyin gücünü artırmak ve sağlığını korumak için yapılması gerekenleri listeledik.

-Kan Şekeri Seviyesini Dengede Tutmak

Kan şekeri seviyesinin dengede tutulmasının beyin için önemi oldukça büyüktür. Yüksek kan şekerinin beyinde bulunan damarlara zarar verebileceği belirtiliyor. Kan damarlarının ve sinir hücrelerinin zarar görmemesi için kan şekerinin dengede tutulması gerekiyor.

-Stres Düzeyini Azaltmak

Stres, çağımızın en büyük problemlerinden gösteriliyor ve bir insanın stres yaşaması için sayısız neden bulunuyor. İş, okul, maddi kaygılar vb. daha birçok neden insanın stres yaşamasına neden olmaktadır. Stres sırasında kortizol hormonu salgılanır ve bu hormon beyindeki hipokampüs bölgesine zarar verir. Mümkün olduğunca stresten kaçınılması gerekiyor.

5e3bca6755428004f4eddde6.jpg

-Sağlıklı Beslenmek

Vücutta farklı nedenlerden dolayı medyana gelen enflamasyonlar, uzun vadede nöronlara zarar verebilir. Bundan dolayı enflamasyonlardan kaçınmak için sağlıklı beslenmeye dikkat edilmesi gerekiyor. Yağlı yiyeceklerden kaçınmak ve sebze ağırlıklı tüketim yapmak gerekmektedir.

-Yeşil Çay

Beynin gücünü artırmak için yeşil tüketilmesi önerilmektedir, yeşil çayda bulunan kateşinler beyin için oldukça faydalıdır. Hafızanın gelişmesine ve bilişsel bozuklukların azalmasına yardımcı olur. Konsantrasyon eksikliği ve odaklanma sorunu yaşayanlara da yeşil çay önerilmektedir.

1200x627-yesil-cayin-faydalari-nelerdir-yesil-cay-neye-iyi-gelir-1570181779239.jpg

-Egzersiz Yapmak

Vücut için sağlıklı öneriler ile ilgili her listede egzersiz yapmak ile karşılaşmışsınızdır. Bunun nedeni egzersizin vücut için son derece önemli olmasından kaynaklanmaktadır. Günlük sadece 20-30 dakikalık tempolu yürüyüş ve egzersiz beyin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Bu egzersizler beynin hafıza ve bilgi işleme fonksiyonlarını artırmaktadır.

-Yeterli Uyku

Yine beyin sağlığının korunması için yeterli uyku uyumakta son derece önemlidir. Günlük en az 6-7 saat uykuya zaman ayrılması gerekiyor.

650x344-1552635074530.jpg

-Bulmacalar ve Zeka Oyunları

Bulmacalar ve zeka oyunları beynin zinde kalmasını sağlamaktadır. Nasıl bir futbolcu sürekli antreman yaparak vücudunu zinde tutuyor ve aktif kalmasını sağlıyorsa, bulmacalar ve zeka oyunları da aynı şekilde beynin aktif kalmasını ve zinde olmasını sağlamaktadır. Bu oyunlar ile analitik düşünme yeteneğinizi artırabilirsiniz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.