Bağışıklık sistemi nasıl güçlü tutulur?

Bağışıklık sistemi nasıl güçlü tutulur?

Vücudun savunma sistemi olan bağışıklık sistemi, vücudu zararlı maddelere karşı korur. Bu zararlı maddeler vücudumuza her gün zarar vermeye çalışır.

Vücudun savunma sistemi olan bağışıklık sistemi, vücudu zararlı maddelere karşı korur. Bu zararlı maddeler vücudumuza her gün zarar vermeye çalışır. Bağışıklık sistemi bunları yakalayıp hemen yok eder.  Bu yok etme süreci her zaman belirtisiz olmaz. Bazen baş ağrısı, ateş ve öksürük gibi belirtilerle kendini gösterir. Bağışıklık sistemi, vücuda giren işgalcilerden kurtulmak için güçlü savunma yöntemlerine sahiptir. 

Bağışıklık sistemi nasıl güçlü tutulur? 

El hijyeni birçok virüs ve bakteriden korunmak için oldukça önemlidir. Bağışıklık sistemi ayrıca sağlıklı beslenme ile güçlendirilir. Renkli, taze ve vitaminler açısından zengin besinler tercih edilmeli. Özellikle vitamin açısından zengin besinler bağışıklık sistemi için önemlidir. Örneğin, A vitamini mukoza zararlarının korunmasını sağlar, bu vitamini havuç ya da kırmızı biberden alabilirsiniz. Beslenmenin yanı sıra fiziksel aktivite de bağışıklık sistemini güçlenmesini sağlar.

Evde bağışıklık sistemini nasıl güçlendirebiliriz?

Antioksidan içeren lahana bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. B6 ve B12 vitaminleri bağışıklık sisteminizin korunmasını sağlar. Bağışıklık sistemi henüz gelişmekte olan çocukların beslenmesine dikkat edilmeli ve yeterli fiziksel aktivitede bulunduklarından emin olunmalı. Çocukların temiz havada vakit geçirmesi mukoza zarını güçlendirir aynı zamanda patojenlere karşı bağışıklık kazanmasını sağlar. Orman gibi temiz havanın olduğu yerlerde vakit geçirerek yeterli oksijen alınır. Bağışıklık sistemi yeni gelişen çocukların yeterli beslenmesi de çok önemlidir. Sebze, meyve ve tam tahıllı gıdalar tercih edilmeli. Hem yetişkinler hem de çocuklar yeterli uyku uyuyarak vücutlarını hastalıklara karşı dirençli hale getirirler. Temizlik hayatımız boyunca bizi hastalıklardan korur. Fakat güçlü temizleyiciler kullanarak tüm mikroorganizmaları yok etmek doğru değildir. Zaman içinde bu kadar temiz ortamda yaşamak bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olacaktır. 

Bağışıklık sisteminin güçlenmesi için aşı yaptırmak 

Vücudumuzu bulaşıcı hastalıklara karşı korumak için çok sayıda aşı yaptırırız. Bu aşılar bizi bulaşıcı olan su çiçeği, kabakulak, tetanoz gibi birçok hastalıktan korur. 

Bağışıklık sistemini neler zayıflatır?

Vücudun bağışıklık sistemini zayıflatan sayısız neden vardır. Örneğin kronik rahatsızlıklar bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olur. Çocuk ve yaşlıların yetişkinlere göre bağışıklık sistemleri daha zayıftır. Fakat yetişkinlerin de bazen bağışıklık sistemi zayıflar buna şunlar neden olur: 

  • Stres
  • Yetersiz uyku
  • Yetersiz fiziksel aktivite veya aşırı fiziksel aktivite
  • Yetersiz beslenme ( fast-food beslenme gibi)
  • Sigara içmek
  • Alkol tüketmek
  • Sağlıksız diyetler
  • Metabolik bozukluklar 
  • Solunum yolu rahatsızlıkları
  • Kanser

İlaçlar kullanımı bağışıklık sistemini nasıl etkiler? 

İlaçların insanlara yararı olduğu kadar bazı zararları da vardır. Hastalıkları tedavi etmek için gereklidir, ancak bazı yan etkileri de vardır. Bazı ilaçlar bağışıklık sisteminin çökmesine sebep olabilir. 

Bağırsak sağlığının bağışıklık sisteminde rolü nedir?

İnsan bağırsağının bağışıklık sistemi üzerindeki rolü uzun zamandır göz önüne alınmamıştı. Bugün, bağışıklık sisteminin önemli bir parçasının bağırsaklar olduğunu biliyoruz. Bağışıklık sisteminde rolu olan hücrelerin % 80'inden fazlası bağırsakta yaşıyor. Bu organda çok sayıda bakteri yaşar. Bunları bazıları vücut için faydalı iken bazıları faydalı değildir. Buradaki denge çok önemlidir. Eğer zararlı bakteriler çoğalırsa bağışıklık sistemi zayıflar. Eğer sağlıksız diyetler yapar ya da bilinçsiz ilaç kullanırsanız yine sağlıklı bakterilerin azalmasına neden olursunuz. Bu sebeple antibiyotik kullanımı gerekli değilse içmeyin. Bozulan bağırsak florası romatizma gibi rahatsızlıklara sebep olur. Yararlı bakterilerin varlığının devam etmesi için lifli gıdalar tüketmeye çalışın. Özellikle bağırsak florası için tüketilmesi gereken bazı gıdalar vardır. Bunlar; yoğurt, lahana, sirke ve kefir gibi. Sonuç olarak vücut sağlığınız için dengeli beslenin, stresten uzak kalın ve düzenli uyku uyumaya dikkat edin. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.