7 Kolay Adımda Öfkeyi Kontrol Etmenin Yolları

7 Kolay Adımda Öfkeyi Kontrol Etmenin Yolları

İnsan, yaşadığı hayatta bazen olaylara sinirli bir ruh halinde tepki verebilir ve hissedilen öfke aynı durumlarda tekrardan ortaya çıkabilir.

İnsan, yaşadığı hayatta bazen olaylara sinirli bir ruh halinde tepki verebilir ve hissedilen öfke aynı durumlarda tekrardan ortaya çıkabilir. Bu yüzden her insanın öfkesini kontrol etmesi gerekir. Öfkeyi kontrol etmenin amacı uzun sağlıklı bir hayat yaşamak ve saldırgan tavırlar göstermeden çevresindeki insanlara kendini doğru bir ifade etmesi içindir. Öfkeli ve mutsuz yaşamaktansa, sakin ve mutlu hayat yaşamalı insan. İşte 7 kolay adımda öfkeyi kontrol etmenin yolu…

1)Derin Nefes Alma

Birisine karşı veya yaşadığınız kötü bir olaya karşı öfkelendiğiniz zaman 5 dakika boyunca derin nefes alıp verin. Nefes alıp verirken sizi sinirlendiren şeyden uzak kalmaya çalışın. Bu sakinleşmenize yardım edecektir. Öfkelenen bir insan kendini tutamayarak hayatını altüst edecek davranışlarda bulunabilir, insanların kalbini kıracak sözler söyleyebilir. Özellikle şuna dikkat edin sizi sürekli sinirlendiren bir insan varsa uzak durun. Çünkü o insan sinirlendiğiniz şeyi biliyor ve bunu kasıtlı yapıyordur. Uzak tutmakta fayda var.

2)Öfkeyi Sağlıklı Şekilde İfade Etmek

Öfkelendiğiniz zaman kendinizi kaybetmeyerek kendinizi doğru bir şekilde ifade edin. Bunu yapmak için öfkenizi biraz bastırmanızda fayda var. Normalde öfkeli bir insanın gözü hiçbir şey görmez ve yabani gibi davranır. Kısaca kendi olmaktan çıkar. Bunu engellemek için öfkeli olduğunuz zaman bile söyleyeceğiniz kelimeleri dikkatle seçin ve cümlelerinizi öyle kurun. Kendinizi doğru ifade ettiğiniz sürece insanlar size anlayış gösterecektir.

3)Spor Yapmak

Spor yapmanın birçok faydası vardır. Özellikle insanı öfkeli ve karamsar ruh halinden çekip yavaş yavaş pozitif bir hayata doğru adım attırır. Düzenli spor yapan insanlara bakın Hepsi hayatlarında bir amaç için yapıyorlar. Sürekli öfke hisseden insan hayatında bir şeylerin ters gittiğini hissettiği için isyan eder ve bahane üretir.

4)Çözüme Odaklanmak

Ters giden bir olaya karşı öfke hissettiğiniz an problemin kendisine değil, problemin çözümüne odaklanın. Problemi fazla düşünerek elinize bir şey geçmez, eline geçecek olan tek şey takıntılı düşünceler. Problemin çözümüne odaklandığınız zaman öfkeniz yavaş yavaş söner ve soğukkanlı olarak sonuca doğru ilerleyebilirsiniz.

5)Öfke Hissettiğinizde Mizaha Yönelmek

Mizah her zaman kötü ruh halinin ilacıdır. Mizah her insan için lazım. Mizah sayesinde insanlar, serotonin hormonu salgılayarak keyifli bir ruh haline girerler. O yüzden kendinizi güldürebileceğiniz kadar güldürün.

6)İletişim Becerilerini Geliştirmek

İnsanı arasındaki iletişimde, insanlara kendini doğru bir şekilde ifade etmen için uygun kelimeler kullanmanız gerekmektedir. Söylediğiniz kelimeleri de yüksek sesle değil, sakin ve derinden gelen bir sesle söylerseniz insanlar sizi daha iyi anlayacaktır. Ayrıca öfkelendiğiniz zaman beden dilinize dikkat edin. İletişimin önemli birçoğu beden hareketlerinden oluşuyor.

7)Ortam Değiştirme

Öfkelendiğiniz zaman çevreniz size baskı altında hissettiriyorsa bulunduğunuz ortamı değiştirerek biraz yürüyüşe çıkın. Yürüyüş yapmaya başladığınız zaman yanınıza kimseyi bulundurmayın. Sakin kalana kadar insanlardan veya sizi öfkelendiren şeylerden uzak durun.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.