19 Eylül 2018 Çarşamba
  • BIST

    96.312
  • ALTIN

    242,086
  • DOLAR

    6,2567
  • EURO

    7,2975
Kilonuzu Korumanız İçin 5 Altın Kural..

Kilonuzu Korumanız İçin 5 Altın Kural..

Kilolarıyla başı dertte olanlar, vermiş oldukları kiloları geri almak istemeyenler, yaza her zaman zayıf ve fit girmek isteyenler için kilo korunması, verilmesiyle alakalı 5 altın kuralı sizlerle paylaştık..

Kilonuzu Korumanız İçin 5 Altın Kural..
Sağlık -

Beslenme ve Diyet Uzmanı Gündüz, yaşam standartını arttırmak için sigara bağımlılığından kurtulmanın bireyin kendi geleceğine ve sağlığına yapacağı en ehemniyetli yatırım olduğunu vurgulayarak, beslenme tavsiyelerinin sıraladı. 

Yemekleri yavaş ve çok çiğneyerek yiyin..
 

Yapılan en büyük hatalardan birinin akıllı telefonlarla uğraşırken, televizyon izlerken veya bilgisayar karşısında otururken yemek yemek olduğunu söyleyen Gündüz, “Bu durumda farklı bir konuya konsantre olunduğu için yeme hızı kontrol edilemediği gibi neyin ne kadar yendiği fark edilmiyor. Ancak doyduğumuzu hissetmemiz ve ‘doyma’ sinyallerinin beyne ulaşması için en az 20 dakikaya ihtiyacımız var. Dolayısıyla mümkün olduğunca sadece yediklerinize odaklanacağınız öğünler oluşturun. Besinlerin gerçekten tadını alabilmek için lokmaları yavaşça ve en az 20 kere çiğneyerek tüketmeye çalışın” dedi.

Tatlı ihtiyacınızı kuru meyvelerden karşılayın..
 

Sigaranın bırakılmasıyla birlikte yaşanan değişimlerden birinin de tat duyusu olduğunu belirten Çisem Gündüz şunları kaydetti: “Daha önce hissedilmeyen birçok tadı bıraktıktan sonra çok daha net algılamak mümkün oluyor. Ancak bu noktada asıl tehlike sigara içme ihtiyacı hissedildiğinde bu açlık duygusunun çikolata, şeker gibi kalorisi yüksek ürünlere yöneldiğimizde ortaya çıkıyor. Kilo almamak için yapılacakların başında çikolata, lokum veya bisküvi gibi şekerli ve paketli besinlerin yerine kuru incir, hurma gibi kuru meyveleri koymak geliyor. Ancak bu ürünlerin şeker içeriği de yüksek olduğu için ölçülü tüketmek önemli. 1-2 adet hurma, 2-3 adet kuru erik veya 1 yemek kaşığı kuru dut ile protein kaynağı olan 1 fincan süt ile yapılmış şekersiz kahve, 1 su bardağı kefir veya bir küçük kase yoğurt tüketebilirsiniz. Çikolatasız yapamıyorum diyenler 20 gram bitter çikolatayı veya 1 adet çubuk çikolatayı 1 bardak süt ile ara öğünlerde yiyebilir. Beyaz leblebi de yeme dürtünüzü dizginleyecek seçeneklerden biridir. Küçük bir avuç kuruyemiş, 2-3 adet ceviz, 10-15 fındık daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur.”
 

Sağlıklı gece atıştırmalarından korkmayın..
 

Özellikle gece geç saatlere kadar çalışmak zorunda kalanlar ya da gece geç yatanların ister istemez acıktığı için acıkıyor ve atıştırmalıklara yöneldiğini kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Gündüz, “Televizyon karşısında fazla vakit geçiriyorsanız marul, salatalık gibi su yönünden zengin, kalorisi düşük besinleri üzerine limon sıkarak dilediğiniz kadar tüketebilirsiniz. Ailenizle, çocuklarınızla birlikte televizyon izliyorsanız bir bardak tuzsuz patlamış mısır keyifli bir tercih olabilir. Sadece 60 kalori olduğundan hem sizi tok tutacak hem de abur cubur isteğinizi karşılayacaktır. Yanında içeceğiniz bir fincan yeşil çay ile metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olabilirsiniz” diye konuştu.
Gündüz, acıkılmadığı halde yeme dürtüsü ortaya çıktığında, 1 bardak su içerek açlık hissinin bastırılabilineceğini belirtti.

Enerji alımını egzersizle dengeleyin..
 

Sigaranın bırakılmasının ardından 3-5 kg alımının doğal olduğunu belirten, Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, şunları kaydettiı:

“Düzenli egzersiz ile bu kiloların kolaylıkla verilebileceğini belirtiyor. Fiziksel olarak aktif olmak, sağlıklı bir yaşama adım atmanın ilk basamağı olmakla birlikte vücutta endorfin ve seratonin yani mutluluk hormonlarının salgılanmasına, metabolizma hızınızın artmasını sağlıyor. Bu sayede kişinin sigaraya duyduğu bağımlılık giderek azalırken, kilo vermesi de kolaylaşıyor. Egzersiz için günde 30 dakika ayırmak yeterli. Ayrıca asansör yerine merdiven kullanabilir, evinize giderken otobüsten erken inebilir ve temiz havanın tadını çıkarak yürüyüş sürenizi uzatabilirsiniz. Sağlıklı bir şekilde zayıflamanın yüzde 30 fiziksel aktivite, yüzde 70 diyetten geçtiğini unutmayın.”  

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e AİTTİR.
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar ONAYLANMAMAKTADIR.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Sinem Kobal Bitti Demeden Bitmez..!Sinem Kobal Bitti Demeden Bitmez..!Fahriye Evcen Anne Oluyor... Ünlü Çiftten Bebek Müjdesi..!Fahriye Evcen Anne Oluyor... Ünlü Çiftten Bebek Müjdesi..!Çocuklar Neden Altını Islatıyor? Aileler Dikkat Etsin...!Çocuklar Neden Altını Islatıyor? Aileler Dikkat Etsin...!Tacizci Olduğu İddia Edilen Ünlü Zor Anlar Yaşıyor..!Tacizci Olduğu İddia Edilen Ünlü Zor Anlar Yaşıyor..!Aleyna Tilki Demet Akalın'ın Zor Zamanında Böyle Yanında..Aleyna Tilki Demet Akalın'ın Zor Zamanında Böyle Yanında..Ece Seçkin'den Hayranlarını Sevindirecek Haber..Ece Seçkin'den Hayranlarını Sevindirecek Haber..Nurgül Yeşilçay Gaziantep'i Birbirine Kattı..!Nurgül Yeşilçay Gaziantep'i Birbirine Kattı..!Baş Ağrısını Önlemenin En Etkili Yolları..!Baş Ağrısını Önlemenin En Etkili Yolları..!Hülya Avşar evinde Korku Dolu Anlar Yaşadı.!Hülya Avşar evinde Korku Dolu Anlar Yaşadı.!
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Haber Ay | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Tel : iletişim için Mail atın > info@haberay.com.tr